پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

ناسا

ناسا

خبرگزاری تسنیم

اولگ کونوننکو؛ فضانورد روسی با 879 روز حضور در ایستگاه فضایی بین‌الملی رکورد جهانی را جابه‌جا کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

اصلاح‌طلبان تندرو و رادیکال، بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبند و در مقابل اصلاح‌طلبان میانه‌رو، خواهان مشارکت فعال در انتخابات هستند.

وب‌گاه عصر ایران

گفته می‌شود که این هلیکوپتر در حالت عمودی قرار داشته اما تصاویر نشان می‌دهد که «یک یا چند عدد از ملخ‌هایش» آسیب دیده است و «دیگر قادر به پرواز نیست.» و برای همیشه در مریخ می ماند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ماهواره سازمان فضایی «ناسا» با هدف اعلام شده نقشه‌برداری از اشکال و نماهای بسیاری از اقیانوس‌های سیاره زمین، فردا سه‌شنبه با راکت شرکت اسپیس‌ایکس به فضا پرتاب می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

دیجیاتو نوشت: 86 سال پیش در طوفان قرن در شبه جزیره فوقانی میشیگان در سال 1938، برخی از رانش‌های برف تا سطح تیرهای برق بالا رفت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بالگرد «نبوغ» ناسا که به مریخ ارسال شده و در آنجا پرواز و کاوش می‌کند از حالت ارتباط خارج شده است. بالگرد «نبوغ» ناسا که به مریخ ارسال شده و در آنجا پرواز و کاوش می‌کند از حالت ارتباط خارج شده است. به گزارش عرشه آنلاین به نقل از فارس، دانشمندان بالگرد نبوغ در روز پنجشنبه (18 ژانویه) و در پایان هفتاد و دومین پرواز این بالگرد در مریخ، تماس خود را با آن از دست دادند.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه دنیای اقتصاد

گروه ماموریت «اسیریس - رکس» ناسا از نمونه‌های باقی‌مانده سیارک «بنو» به وسیله انتشار یک عکس جدید پرده برداشت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، فضاپیمای اسپس ایکس که حامل 4 فضانورد از جمله آلپر گزرآوجی شهروند ترکیه‌ای است، بامداد جمعه از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب شد. آلپر گزرآوجی برای انجام ماموریت‌های علمی مختلف در ایستگاه فضایی بین‌المللی به مدت 14 روز در فضا خدمت خواهد کرد. ماموریت Ax-3 همچنین شامل مایکل لوپز - الگریا رهبر ماموریت به نمایندگی از آمریکا و اسپانیا، خلبان...

وب‌گاه عرشه آنلاین

با آنکه ممکن است با فکرکردن به کره ماه آن را یک کره خاکی و خشک بدانید و به ذهنتان هم خطور نکند که در آن‌جا آب وجود دارد. با آنکه ممکن است با فکرکردن به کره ماه آن را یک کره خاکی و خشک بدانید و به ذهنتان هم خطور نکند که در آن‌جا آب وجود دارد. به گزارش عرشه آنلاین؛ توپ درخشانی که اطراف سیاره ما می‌چرخد تا به حال با سنگ‌های آتشفشانی و پر از گرد و غبار خود شناخته شده است و هرگز کسی به این...

خبرگزاری تسنیم

فناوری فیلم‌های پلیمری حاوی نقاط کوانتومی برای گلخانه‌ها استفاده می‌شوند. فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی و فیلم‌های نانویی موجب تبدیل پرتو‌های فرابنفش و آبی به قرمز و نارنجی می‌شوند که این طول موج‌های قرمز و نارنجی فتوسنتز در گیاه را افزایش می‌دهند.

وب‌گاه عصر ایران

نماد فیلم Star Trek (پیشتازان فضا) شبیه تصویر صخره ای است که چند روز قبل مریخ نورد ناسا از سطح مریخ تصویر برداری کرد. / عکس: نماد فیلم پیشتازان فضا (سمت راست) و لوگوی سازمان ناسا (سمت چپ)

وب‌گاه عرشه آنلاین

ایلان ماسک قصد دارد در سال‌های آینده از راکت استارشیپ برای سفر بین کشورهای مختلف سیاره زمین نیز استفاده کند. ایلان ماسک قصد دارد در سال‌های آینده از راکت استارشیپ برای سفر بین کشورهای مختلف سیاره زمین نیز استفاده کند. شمارش معکوس تا قرعه‌کشی بلو: تنها چند ساعت دیگر برای برنده شدن وسپای رنگی فرصت دارید

وب‌گاه عصر ایران

ماموریت‌های «آپولو» سازمان فضایی ناسا اولین هایی بودند که در دهه 1960 میلادی انسان را به پیرامون ماه بردند و برای اولین بار در سال 1969 با آپولو -11 فضانوردانی را روی ماه فرود آورد. در نهایت 12 فضانورد ناسا بین سال های 1969 تا 1972 روی ماه گام گذاشتند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ناسا و فضانوردان متحد تا 98 درصد از محتوای آب ادرار خود را بازیافت می کنند و آب را از سایر محصولات زائد جدا می کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: درپی افزایش فعالیت و رقابت کشورهای مختلف برای حضور در کره ماه، محققان نسبت به آثار مخرب فعالیت‌های انسانی در این سیاره هشدار داده‌اند.