سه‌شنبه 10 مهر 1403

ناشران سمنانی تعاونی تشکیل دهند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ناشران سمنانی تعاونی تشکیل دهند

سمنان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر تشکیل تعاونی ناشران این استان برای انسجام بخشی به فعالیت‌های حمایتی از آنان تاکید کرد.

فرشید فلاح روز یکشنبه در نشست با برخی از ناشران و فعالان صنعت نشر در سمنان افزود: ناشران استان سمنان می توانند با انجام مشورت هایی با شرکت تعاونی ناشران خراسان رضوی نسبت به تاسیس و راه اندازی تعاونی ناشران این استان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در قدم اول برخی از پیشکسوتان نشر سمنان می توانند با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چگونگی تاسیس تعاونی آشنا و اقدام‌های لازم را انجام دهند اظهار داشت: ناشران خراسان رضوی با تشکیل تعاونی به نتایج خوبی رسیده اند و علام بر دریافت و توزیع سهمیه کاغذ، در شهرک صنعتی این استان نیز موفق به دریافت زمین و ایجاد تاسیساتی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مطالعه اساسنامه سایر تعاونی ها و آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به تاسیس تعاونی ها را در نخستین گام برای ناشران این استان ضروری خواند و گفت: ایجاد و راه اندازی تعاونی ناشران استان سمنان می تواند در آینده زمینه را برای دریافت سهمیه کاغذ و سایر حمایت های صنفی ناشران فراهم سازد.

در این نشست که با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد ناشران و فعالان نشر سمنان دیدگاهها و برنامه های خود را در زمینه ایجاد تشکل ناشران این استان بیان کردند.

*س_برچسب‌ها_س*