چهارشنبه 4 مهر 1403

ناوگان حمل و نقل عمومی در سال 1402 چه تغییری خواهد کرد؟/ 20 هزار موتور برقی وارد تهران می‌شوند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ناوگان حمل و نقل عمومی در سال 1402 چه تغییری خواهد کرد؟/ 20 هزار موتور برقی وارد تهران می‌شوند

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: یکی از اقدامات سال آینده در حوزه حمل و نقل، نوسازی 6 هزار تاکسی فرسوده است و بودجه آن هم 435 میلیارد تومان است.

میثم مظفر رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در سال 1402، ورود 2 هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی با اعتبار 5 میلیارد و 200 میلیون تومان، افزایش 600 دستگاه اتوبوس از طریق اورهال و بازسازی با اعتبار 1 میلیارد و 350 میلیون تومان، ورود 50 دستگاه اتوبوس برقی جدید و ورود 50 دستگاه اتوبوس سه کابین جدید با بودجه هزار میلیارد تومان از اقدامات مهم در حوزه حمل و نقل است.

وی افزود: همچنین جایگزینی 20 هزار دستگاه موتور برقی با بنزینی هم در دستور کار است البته اولویت موتورسیکلت های کار است و چنین کاری موجب می شود که یک کیلوگرم ذرات آلاینده در طول روز کمتر تولید شود و به افراد هم کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی جهت جایگزینی داده می شود.

ورود 3 هزار دستگاه ون جدید و مدرن به ناوگان حمل و نقل شهری

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: بودجه ای که برای موتورسیکلت های برقی در نظر گرفته شده، مبلغی در محدوده 700 میلیارد تومان است، لازم به ذکر است که با پیش فرض پیمایش روزانه هر موتور 60 کیلومتر در مجموع جایگزینی 20 هزار دستگاه موتور برقی موجب کاهش 7300 تن ذرات آلاینده در سال می شود.

مظفر یادآور شد: ورود 3 هزار دستگاه ون جدید و مدرن به ناوگان حمل و نقل شهری هم در سال آینده انجام می شود و اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیونی برای آن در نظر گرفته شده است.

نوسازی 6 هزار دستگاه تاکسی فرسوده

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران در ادامه افزود: یکی دیگر از اقدامات اساسی، نوسازی 6 هزار دستگاه تاکسی فرسوده است و بودجه مربوط به این کار هم 435 میلیارد تومان است.

وی درباره تغییر و تحولات در حوزه مترو، گفت: خرید و ورود 7 واگن جدید در سال 1402 و اورهال 200 واگن با بودجه 4 میلیارد و 350 میلیون تومانی در ردیف های بودجه دیده شده و 8 ایستگاه جدید در خطوط 4،6، و 7 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. مظفر تصریح کرد: بودجه ی این اقدامات، 9 میلیارد و 600 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

شاهد کاهش ترافیک در اتوبان امام علی (ع) خواهیم بود

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد: یکی از برنامه های حائز اهمیت بودجه شهرداری تهران در سال 1402، توسعه شبکه و تکمیل رینگ بزرگراهی شهر تهران (به طول تقریبی 20 کیلومتر) است.

وی با اشاره به مزیت بهره برداری از بزرگراه شوشتری در پایتخت اظهار کرد: مسیر بزرگراه شوشتری از بلوار هجرت تا تقاطع اتوبان امام رضا (ع) و شهید نجفی رستگار به طول 9/2 کیلومتر است و با راه اندازی آن ما شاهد کاهش ترافیک در اتوبان امام علی (ع) و کاهش تردد خودروهای سنگین در ورودی شرقی شهر تهران (اتوبان آزادگان، بسیج و امام رضا (ع) خواهیم بود.

حذف تردد خودروهای سنگین در معابر شهری

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران در ادامه تاکید کرد: گفتنی است که برای انجام این پروژه، 300 میلیارد تومان ردیف بودجه در نظر گرفته شده است.

مظفر درباره بزرگراه شهید بروجردی یادآور شد: بزرگراه شهید بروجردی از آزادگان تا ابتدای خیابان بهار (منطقه 18) به طول 5 کیلومتر است که با بهره برداری از این بزرگراه، مزایای زیادی شامل حال شهروندان می شود که می توان به حذف تردد خودروهای سنگین در معابر شهری، اتصال آزادگان تقاطع جاده ساوه به شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) و کاهش ترافیک در معابر شهری اشاره کرد.

بهره برداری از بزرگراه شهید بروجردی در سال 1402

وی افزود: جهت بهره برداری از بزرگراه شهید بروجردی در بودجه سال 1402 شهرداری تهران، اعتبار 100 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین نکته حائز اهمیت این است که تکمیل بخشی از شاخه غربی یادگار امام (ره) هم در دستور کار است که مسیر آن از میدان جی، میدان فتح و اتصال به بزرگراه بروجردی تقاطع بهار است که برای این پروژه هم 100 میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم.

تکمیل بخشی از بزرگراه دو گاز در سال آینده

مظفر با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات، تکمیل بخشی از بزرگراه دو گاز است اظهار کرد: مسیر این بزرگراه از اتوبان شهید فهمیده به اتوبان فتح با طول 1/2 کیلومتر است که پس از تکمیل آن شاهد کاهش ترافیک در میدان آزادی، میدان فتح و اتوبان شیخ فضل الله خواهیم بود.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران عنوان کرد: برای تکمیل بخشی از بزرگراه دو گاز به اعتبار 50 میلیارد تومانی رسیدیم.

افزایش ظرفیت تردد در بزرگراه آزادگان

وی گفت: تعریض بزرگراه آزادگان از اقدامات ویژه سال 1402 است که مسیر آن از حد فاصل دستواره تا تندگویان در شمال و جنوب به طول 6 کیلومتر است که به اتمام رسیدن این پروژه مزایایی شامل کاهش ترافیک، افزایش ظرفیت تردد در بزرگراه آزادگان و تکمیل کندروهای مورد نیازآزادگان را به دنبال دارد همچنین بودجه مورد نیاز آن هم 50 میلیارد تومان است.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: به طور کلی جهت تکمیل شبکه بزرگراهی به میزان 700 میلیارد تومان مازاد پیش بینی شده است.

اجرای 15 تقاطع غیرهمسطح بزرگراهی در مناطق 22 گانه

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد: در بودجه سال آینده شهرداری تهران برنامه هایی جهت تردد آسان در نظر گرفته شده که یکی ازآن اجرای روکش آسفالت و لکه گیری های بزرگراهی و غیربزرگراهی به میزان 500 هزار تن است و با برنامه های انجام شده انشالله حجم آسفالت تولیدی و توزیعی به 1 میلیون تن خواهد رسید.

وی افزود: جهت انجام این کار در بودجه شهرداری تهران، یک میلیارد و 510 میلیون در نظر گرفته شده است؛ همچنین اجرای 15 تقاطع غیرهمسطح بزرگراهی در مناطق 22 گانه هم برای سال 1402در دستورکار است.

 سرویس رایگان برای 5800 دانش آموز معلول پایتخت

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: برای این اقدام حدود یک میلیارد و 300 میلیون بودجه در نظر گرفتیم، لازم به ذکر است که برای 5800 دانش آموز معلول پایتخت سرویس رایگان در نظر گرفتیم و بودجه آن 45 میلیارد تومان است.

مظفر تاکید کرد: همچنین افزایش 25 دستگاه ون ویژه معلولان هم از اهمیت بالایی برخوردار است و در بودجه ردیف 35 میلیارد تومانی به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: احداث 12 بوستان جدید در تهران، بهره برداری از پایانه شرق، اعطای بسته های تشویقی جهت نوسازی بافت فرسوده، احداث 15 میادین میوه تره بار جدید و احداث 9 پایگاه مدیریت بحران جدید از اقدامات مدیریت شهری در سال 1402 خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری