سه‌شنبه 3 مهر 1403

ناوگروه 86 دانش و ظرفیت استثنایی ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ناوگروه 86 دانش و ظرفیت استثنایی ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: پیمایش 65 هزار کیلومتر و 4 بار عبور از خط استوا، دانش و تخصص و ظرفیت استثنایی نیروی دریایی ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد.

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران اقامه شد با اشاره به فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر به عنوان فرماندار مصر، گفت: حضرت علی (ع) به مالک می‌فرمایند؛‌ای مالک گاه باش در سرزمین مصر حاکمان مختلف حکومت کردند. در همین کشور پیامبر الهی حضرت یوسف (ع) مدیریت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی مصر را بر عهده داشت و در آن کشور تحولات بزرگ سیاسی اجتماعی و فرهنگی را رقم زده است.

وی افزود: حضرت علی (ع) به مالک می‌فرمایند؛‌ای مالک در مصر فراعنه حکومت کردند که نماد ظلم بودند. باید از آن‌ها درس بیاموزی و در مسیر حق حرکت کنی. مالک تو دیروز در خصوص حاکمان قضاوت و نقد می‌کردی و امروز مردم مصر همانگونه تو را مورد نقد قرار می‌دهند و رفتار تو را رصد می‌کنند.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه قضاوت مردم شاخص است تصریح کرد: آنچه که انسان را تهدید می‌کند هوای نفس است و نباید عقل را به هوای نفس سپرد. اعمال صالح را باید تبیین کرد و خود را به عمل صالح و آلودگی گناه دور کرد.

در حال تکمیل....

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها