پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

نایینی: متوالی بودن 2 تورنمنت آسیایی به ما لطمه زد / از نظر فیزیکی، ضعیف‌تر از رقبا هستیم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نایینی: متوالی بودن 2 تورنمنت آسیایی به ما لطمه زد / از نظر فیزیکی، ضعیف‌تر از رقبا هستیم

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی به این نکته اذعان کرد که بازیکنان ایرانی از نظر فیزیکی، ضعیف‌تر از رقبایی مثل چین، قطر و استرالیا هستند و صرفاً با هوش و استعداد ذاتی خود با آنها روبه‌رو می‌شوند.

- اخبار ورزشی -

رضا نایینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد عملکرد تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران در تور آزاد و مسابقات قهرمانی آسیا در بندرعباس اظهار داشت: با توجه به اینکه فقط یک ماه و نیم در اردو بودیم، عملکرد خوبی داشتیم و در هر دو تورنمنت به مرحله نیمه نهایی رسیدیم. کادر فنی نیز از عملکرد ملی‌پوشان رضایت داشت.

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی ایران ادامه داد: پیش‌بینی چنین عملکردی را از سوی ملی‌پوشان داشتیم و به کمیته ساحلی هم پیشنهاد دادیم که در تور آزاد شرکت نکنیم و در عوض با تمام قوا و نیروهایی تازه نفس در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان برویم. این کاری است که همه تیم‌های خوب دنیا انجام می‌دهند. در دو تورنمنت متوالی، نمی‌توان با آمادگی و توان کامل شرکت کرد. همانطور که دیدید، تیم‌های اول و دوم تور آزاد به جمع چهار تیم برتر قهرمانی آسیا نرسیدند.

نایینی تصریح کرد: از متوالی بودن دو تورنمنت لطمه خوردیم ولی چون میزبان بودیم، باید در هر دو رقابت شرکت می‌کردیم و چاره‌ای نداشتیم. به اعتقاد من می‌شد، مسابقات قهرمانی آسیا را زودتر برگزار کرد و تور آزاد، بعد از آن انجام شود. تیم‌های ایران بعد از تغییری که در ترکیب آنها صورت دادیم، هماهنگ نشان دادند و خوب عمل کردند.

وی درباره اینکه تیم‌های ایرانی چطور بر تیم‌های استرالیایی و چینی چیره خواهند شد، گفت: زمانی می‌توانیم تیم‌های چینی و استرالیایی را شکست دهیم که مثل والیبال سالنی به والیبال ساحلی هم اهمیت بدهیم و روی آن سرمایه‌گذاری کنیم. چین در مسابقات اخیر که در بندرعباس برگزار شد، مربی ایتالیایی داشت و استرالیا نیز از حضور مربی برزیلی و آنالیزور سوئیسی بهره می‌برد. قطری‌ها هم که پای ثابت تورهای اروپایی و جهانی هستند.

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی ایران ادامه داد: اگر به والیبال ساحلی، بها داده نشود از حریفان خود عقب می‌افتیم. بازیکنان ایرانی از نظر فیزیکی، ضعیف‌تر از رقبایی مثل چین، قطر و استرالیا هستند و صرفاً با هوش و استعداد ذاتی خود با آنها روبه‌رو می‌شوند. نبود اسپانسر و مشکلات مالی هم از جمله مواردی است که والیبال ساحلی ایران در آن ضعیف است. جوایز تورهای داخلی و لیگ اصلاً خوب نیست و انگیزه‌ای به بازیکنان نمی‌دهد.

ملی‌پوش پیشین والیبال ایران گفت: بازیکنان ایرانی باید در تورنمت‌های مختلف ملی و بین‌المللی شرکت کنند. برگزاری لیگ قدرتمند، راهی مناسب برای آماده نگه داشتن بازیکنان است. ملی‌پوشان حاضر در تور آزاد و قهرمانی آسیا در بندرعباس هم به دلیل حضور در لیگ، آمادگی بالایی داشتند.

چینی‌ها بر بام والیبال ساحلی آسیا ایستادند / ایران سوم شد + تصاویر تور والیبال ساحلی آسیا | چین قهرمان شد، ایران در رده سوم ایستاد

رضا نایینی که هم در والیبال ساحلی و هم سالنی برای تیم ملی بازی کرده است در مورد علاقه خود به این دو رشته اظهار داشت: به والیبال ساحلی اشراف و علاقه بیشتری دارم و ترجیح می‌دهم در ساحلی فعال باشم. در سال 1380 به همراه امیر حسینی، علی بهبودی و محمد شریعتی به تیم ملی دعوت شدم، ولی به سرپرست تیم ملی اعلام کردم که دوست دارم در والیبال ساحلی فعالیت کنم و با ترک اردوی تیم ملی، راهی مسابقات ساحلی قهرمانی آسیا شدم.