پنج‌شنبه 19 مهر 1403

نخبگان شاهد، پرچمداران جامعه ایثارگری در مجامع بین‌المللی هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نخبگان شاهد، پرچمداران جامعه ایثارگری در مجامع بین‌المللی هستند

بجنورد - ایرنا - مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگران گفت: نخبگان شاهد، نمایندگان علمی جامعه ایثارگری در کنگره های بین‌المللی جانبازان شیمیایی و کنفرانس های حقوق بشر برای دفاع از مظلومیت ایران و قربانیان ترور هستند.

عادل مهری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از محورهای اصلی در مجامع بین‌المللی تاثیر نگرش های صلح داوطلبانه یا جنگ طلبانه افراد در تدوین تصمیم سازی راهبردی جهانی است به گونه ای که نخبگان شاهد با حضور در این مجامع توانسته اند در ارتقای چهره صلح طلبانه ایران اسلامی نقش موثری داشته باشند.

وی گفت: دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگران با حمایت و ارائه خدمات تخصصی به نخبگان شاهد، در کنفرانس های بین المللی حقوق بشر که با حضور متفکران و اندیشمندان برجسته برگزار می شود، شاهد ارتقای علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری نخبگان در تراز بین المللی است.

وی افزود: این حمایت ها منحصر به حمایت های آموزشی در قالب ارائه آثار علمی در مجامع بین المللی نیست بلکه شامل فرصت های مطالعاتی در خارج از کشور و ارتقای آموزشی نخبگان شاهد برای بکارگیری در حوزه های مدیریتی و اجرایی کشور نیز است.

مهری با اشاره به این که تاکنون 120تشکل شاهد و ایثارگر با مجوز رسمی وزارت کشور فعالیت می کنند، افزود: دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد از فعالیت هایی حمایت می کند که با چهارده شاخص شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد نخبگان و هیات دولت همسویی داشته باشد و کمیته‌های تخصصی این نهاد از افراد متخصص و صاحب نظر به منظور سیاست‌گذاری بهره می برد.

وی گفت: تاکنون 9 هزار نخبه ایثارگر در کشور را ساماندهی شده است که در این بین 107 نخبه در استان خراسان شمالی از خدمات این دفتر بهره‌مند هستند.

*س_برچسب‌ها_س*