شنبه 7 مهر 1403

نخبگان صد مسئله فوری کشور را شناسایی کردند / جزو 25 اقتصاد بزرگ دنیا هستیم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نخبگان صد مسئله فوری کشور را شناسایی کردند / جزو 25 اقتصاد بزرگ دنیا هستیم

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبری که در خبرگزاری ایسنا برگزار شد، گفت: رییس ستاد بنده توییت زده بود که قرار است من امروز خبری بدهم و هرکس آن را طوری تفسیر کرده بود و بعضافکر کرده بودند سیاسی است. جوانان نخبگان ما صد مسئله فوری کشور را شناسایی کردند و برای آن پاسخ کوتاه مدت دادند و اگر آقای رئیسی شهید نمی‌شدند این صد موضوع را می‌توانستیم به سرانجام برسانیم.

وی افزود: در دولت مردم و خانواده گفتمان کلان آن را بیان کرده بودیم به صد موضوع آن اشاره می‌کنم و راهکارها در آن ارائه شده است. این موارد برای حل مشکل ربا در بانکها، نیاز مردم به وام، مشکل ازدواج، جلوگیری از تضییع حقوق مروم، حل مشکل سربازی، چابک سازی دولت، قابل برنامه ریزی کشور، کاهش مشکل کنکور، حل مشکل الودگی و ترافیک، جلوگیری از پارتی بازی، حل کیفیت تولید، حل مشکل قاچاق کالا، حل مشکل مواد مخدر، حل مشکل فیلترینگ و سرعت اینترنت، حل مشکلات فوتبال، پیشرفت در تکنولوزی، حفظ منافع ایرانیان مقیم امریکا، حل مشکلات مشکلات مکرر، حل مشکل زندان، ارامش افکار عمومی و غیره است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: داده پردازی براساس مشکلات طرح شده و مشکلات خردی که باعث نارضایتی شده و مسائل از کف جامعه جمع شده و راهکارهای کوتاه مدت برای آن مطرح شده است و راهکارهای اجرایی به عنوان سناریوی اجرای آن آورده شده تا افزایش رضایت عمومی ایجاد کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی گفت: در بنیاد شهید نیروها 33 میلیون هزینه دارد. نیروی انسانی ثابت است و شرکتها متغیر هستند. ادعای چابک سازی داریم اما چابک سازی را فقط کاهش چارت اداری می‌دانیم. اصل ماجرا متناسب سازی است و وطایف باید به درستی شناخته شود. در جایی مثل وزارت کشور توسعه سازی می‌کنیم. باید متناسب با ساختار دولت نیروهای شرکتی ارتباط مستقیم با خود دولت داشته باشند چون امنیت شغلی پیدا می‌کنند و هزینه دولت را هم کاهش می‌دهد. در سه سال دولت رئیسی 218 هزار نفر تبدیل وضعیت شدند که این امر بی‌سابقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها