دوشنبه 9 مهر 1403

نراقی: مبنای ارکان جمهوری اسلامی نظر مردم است / هاشمی: نگاه به انتخابات باید ملی باشد + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نراقی: مبنای ارکان جمهوری اسلامی نظر مردم است / هاشمی: نگاه به انتخابات باید ملی باشد + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در چهل و یکمین قسمت از برنامه شانزده آذر با موضوع بررسی تفاوت نگاه جریان‌های فکری به مشارکت سیاسی و انتخابات، مسئله «حق رای» مورد بحث و مناظره قرار گرفت. این برنامه با حضور محسن نراقی (دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور) و سید احسان هاشمی (فعال دانشجویی) برگزار شد. چالش‌های اجتماعی ما ناشی از عدم نگاه سیاستمداران به سمت مردم است احسان...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در چهل و یکمین قسمت از برنامه شانزده آذر با موضوع بررسی تفاوت نگاه جریان‌های فکری به مشارکت سیاسی و انتخابات، مسئله «حق رای» مورد بحث و مناظره قرار گرفت.

این برنامه با حضور محسن نراقی (دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور) و سید احسان هاشمی (فعال دانشجویی) برگزار شد.

چالش‌های اجتماعی ما ناشی از عدم نگاه سیاستمداران به سمت مردم است

احسان هاشمی در ابتدای برنامه با اشاره به مبانی نگاه مسئولین به امر مردم‌سالاری گفت: نسبت به حق مسلم مردم کم لطفی شده است. رأی صرفا یک رأی انتخاباتی در بازه‌های انتخابات سیاسی نیست. مردم این حق را دارند که در جای جای زندگی خود نظرشان را بدهند و توقع داشته باشند اعمال شود.

وی افزود: مسئله شکل نظرخواهی نیست. مقوله‌های سیاسی و اجتماعی به اشکال مختلفی خود را نشان می‌دهد که یکی از آنها رفراندوم و صندوق رأی است.

هاشمی گفت: یک حصار بین خودمان کشیدیم و یک سری افراد خودی داریم که با آنها مشورت کرده و از آنها نظر می‌خواهیم. در نتیجه جامعه آماری ما در بین حکمرانان همین هم‌فکران خالص ما هستند. در خیلی از موارد از خواست مردم مطلع نیستیم.

جایگاه شورای نگهبان مصلحت‌سنجی نیست و باید به مر قانون عمل کند

محسن نراقی در ادامه بحث با اشاره به عملکرد شورای نگهبان گفت: در افکار عمومی پیچیده که رشیدی کوچی به خاطر مسئله خودرو بوده اما شورای نگهبان به وی اعلام کرده و او نیز پذیرفته. آقای رشیدی به نظام اسلامی ظلم می‌کند برای اینکه دلایل رد خود را اعلام نمی‌کند.

نراقی: مبنای ارکان جمهوری اسلامی نظر مردم است / هاشمی: نگاه به انتخابات باید ملی باشد + فیلم 2