چهارشنبه 18 مهر 1403

نزاع در زنجان 27 درصد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نزاع در زنجان 27 درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - معاون عملیات فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: فروردین ماه امسال نزاع در این استان به میزان 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال 98 کاهش نشان می‌دهد.

سرهنگ عبدالحمید خسروانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به آسیب‌های اجتماعی ناشی از نزاع اشاره کرد و افزود: نزاع و درگیری در جامعه موجب ایجاد اخلال در روابط اجتماعی می شود.

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ دینی و اخلاق اسلامی و برجسته کردن ارزش‌هایی چون خودداری از آزار و آسیب به منافع دیگران، عذرخواهی و تلاش برای جبران زیان وارده به دیگران، مدارا با مرم، گذشت و عفو اشتباهات دیگران ازجمله راه های پیشگیری از نزاع و درگیری در جامعه است که باید به این موارد مثبت و اثربخش توجه جدی داشت.

خسروانی، تاکید کرد: اطلاع رسانی مستمر در خصوص تبعات و پیامدهای منفی نزاع از طریق رسانه های جمعی نیز در پیشگیری و بازدارندگی از نزاع و درگیری در سطح جامعه بسیار موثر و سازنده است.

وی با اشاره به اینکه خانواده نخستین نهادی است که زمینه ساز تجربیات کنش ها و واکنش های هر فرد است، گفت: وسایل ارتباطی نقش اصلی در شکل گیری و جهت دهی فرهنگ ایفا کرده و خواهد کرد.

معاون عملیات فرمانده انتظامی استان زنجان از تماس تلفنی 48 هزار و 667 شهروند زنجانی با مرکز فوریت های پلیسی 110 این استان در فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 استان زنجان، 13 هزار و 125 مورد آن عملیاتی و منجر به حضور ماموران در صحنه و ارائه خدمات پلیسی شد و 35 هزار مورد دیگر نیز توسط کارشناسان پلیس منجر به راهنمایی و ارشاد شد.

خسروانی از تعامل و همکاری خوب مردم با پلیس در شناسایی و کشف جرایم، قدردانی کرد و از عموم مردم خواست هر گونه انتقاد و پیشنهاد و یا تقدیر از پلیس را از طریق شماره تماس 197 در میان بگذارند.

پایگاه خبری پلیس زنجان نیز اعلام کرد: در راستای پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مردم شریف استان زنجان به‌خاطر پیشگیری از شیوع کرونا، فردا / دوشنبه 29 اردیبهشت ماه / از ساعت 10 تا 11:30 صبح، سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان از طریق شماره تلفن 197 پاسخگوی سوؤالات سوالات و درخواست‌های مردم خواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س*