شنبه 29 اردیبهشت 1403

نشستی برای نمایشگاه کتاب تهران با حضور نمایندگان سفارتخانه‌ها

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نشستی برای نمایشگاه کتاب تهران با حضور نمایندگان سفارتخانه‌ها

رئیس سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران در جمع نمایندگان فرهنگی سفارتخانه‌های خارجی تأکید کرد که نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیاست و نخستین دوره است که رویکرد بین‌المللی خواهد داشت.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اولین نشست نمایندگان فرهنگی سفارتخانه‌های خارجی با موضوع نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، مدیر خانه کتاب و ادبیات ایران و مهدی رمضانی دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور ظهر امروز در سالن همایش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی برگزار شد.

در ابتدای برنامه اسماعیل جانعلی‌پور مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت های فرهنگی معاونت امور فرهنگی و مدیر بخش ناشران خارجی سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران در خصوص هماهنگی‌هایی که با کشورهای خارجی و خبرگزاری‌های بین‌المللی برای برگزاری بهتر این نمایشگاه از چندین ماه قبل از برگزاری نمایشگاه صورت گرفته است، دقایقی صحبت کرد.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران درخصوص این نشست گفت: کشورها مستقلاً در نمایشگاه شرکت کنند و به معرفی فعالیت‌های فرهنگی و نشر در کشورهای خود بپردازند. نمایشگاه کتاب تهران بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب دنیاست و نخستین دوره است که رویکرد بین‌المللی خواهد داشت. علاقه‌مندیم که حضور ناشران خارجی از کشورهای مختلف تقویت شود و همکاران ما شرایط خوبی را برای میزبانی از ناشران و فعالین فرهنگی تدارک دیده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه کتاب فرصتی است برای حضور چهره‌های فرهنگی. البته گروهی از نویسندگان و متفکران در سال گذشته از نمایشگاه بازدید کردند و با صاحب‌نظران و نویسندگان ایرانی ارتباط گرفتند و با آثار جدید آشنا شدند. سال گذشته بیش از 60 مهمان فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کردند و در سال آینده‌هم علاقه‌مندیم از همه کشورها چهره‌هایی حاضر باشند. نمایشگاه کتاب تهران صرفا یک نمایشگاه نیست بلکه یک رویداد بزرگ فرهنگی است. حضور نویسندگان و اهالی قلم از ویژگی‌های بارز نمایشگاه کتاب تهران است و این فرصت خوبی برای دیدن ایران واقعی است. ایام نمایشگاه کتاب تهران علاقه‌مندی مردم ایران به فرهنگ با حضور میلیونی به تصویر کشیده می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است...