پنج‌شنبه 14 تیر 1403

نشست اهالی فرهنگ و هنر با مسعود پزشکیان

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نشست اهالی فرهنگ و هنر با مسعود پزشکیان

نشست مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اهالی فرهنگ و هنر در تهران آغاز شد.

در این نشست، سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صالحی وزیر پیشین امور خارجه، حجت الاسلام سید مصطفی محقق داماد، غلامرضا عسگر پور، عبدالجبار کاکایی شاعر، محمدرضا نوروزپور مدیرعامل سابق ایرنا و روزنامه‌نگار، سعید سهیلی و احسان عبدی پور فیلمساز تعداد دیگری از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر حضورر دارند.

سیدرضا صالحی امیری در نشست اصحاب فرهنگ و هنر حامی مسعود پزشکیان گفت: در حضور بزرگان فرهنگ و هنر باید پرسید که چه اتفاقی در حال شکل‌گیری در کشور است؟ اگر پزشکیان به پاستور برود چه اتفاقی می‌افتد و اگر دیگری رود آینده فرزندان ما چه خواهد شد؟

وی گفت: در ادوار گذشته دو جریان راست و چپ یا اصولگرا یا اصلاح‌طلب در یک رقابت منطقی پاستور و قدرت اجرایی را به دست می‌گرفتند و این مورد تایید امام بود، پس از حیات امام (ره) یک جریانی که معتقد بود میزان رای ملت نیست و معتقد بودند که رای ملت تزیینی است به قدرت رسیدند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در اندیشه امام منشأ قدرت خدا و مرجع قدرت مردم است ولی در اندیشه مرحوم آیت الله مصباح منشا قدرت خدا و مرجع قدرت ولی خداست و به اصل خلافت اعتقاد داشتند و دارند. این جریان به تدریج وارد عرصه قدرت شد و بخشی از قدرت در مجلس و دولت و سایر ارکان قدرت بروز و ظهور پیدا کردند.

صالحی امیری افزود: این انتخابات رقابت سیاسی بین دو نامزد نیست بلکه رقبات میان دو گفتگو رادیکالیسم و عقلانیت است.

صالحی امیری افزود: نتیجه انتخابات پیروزی آقای پزشکیان و آقای جلیلی نیست؛ نتیجه انتخابات پیروزی رادیکالیسم، افراطی‌گری، خشونت، تحجر و مقابه با همه دنیا است و طرف دیگر پیروزی عقلانیت، گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز است.

وی تاکید کرد: باید باور داشته باشیم جامعه بر سر یک دو راهی برای یک انتخاب حیاتی قرار گرفته است، این انتخابات نبرد گفتمانی است جریانی که معتقد است تحریم نعمت است و سالانه حداقل 100 میلیارد دلار به ملت ضرر وارد کرده و می‌کنند و به آن هم افتخار می‌کنند. در مقابل تفکری است که تحریم را خیانت به آرمان‌های ملت می‌داند.

وی افزود: تفکر رادیکالیسم فضای مجازی، اینترنت، تکثرگرایی قومی و زنان را تهدید می‌دادند و در تفکر عقلانی همه اینها را فرصت می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی برنامه‌های ویژه خبری