یک‌شنبه 8 مهر 1403

نشست خانواده شهدای مدافع حرم و هنرمندان قلب رقه جهت پشتیبانی از جبهه مقاومت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نشست خانواده شهدای مدافع حرم و هنرمندان قلب رقه جهت پشتیبانی از جبهه مقاومت

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عوامل فیلم سینمایی «قلب رقه» و چند تن از خانواده شهدای مدافع حرم، در شام شهادت شهید سید حسن نصرالله برای تماشای فیلم «قلب رقه» و طراحی عملیات پشتیبانی از جبهه مقاومت در حاشیه اکران‌های مردمی این فیلم در حسینیه هنر گرد هم آمدند. خانواده شهید سید رضی موسوی، خانواده شهید هادی باغبانی، خانواده شهید سید مصطفی صدرزاده، خانواده شهید احسان کربلایی‌پور،...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عوامل فیلم سینمایی «قلب رقه» و چند تن از خانواده شهدای مدافع حرم، در شام شهادت شهید سید حسن نصرالله برای تماشای فیلم «قلب رقه» و طراحی عملیات پشتیبانی از جبهه مقاومت در حاشیه اکران‌های مردمی این فیلم در حسینیه هنر گرد هم آمدند.

خانواده شهید سید رضی موسوی، خانواده شهید هادی باغبانی، خانواده شهید سید مصطفی صدرزاده، خانواده شهید احسان کربلایی‌پور، فرهاد قائمیان بازیگر «قلب رقه»، خیرالله تقیانی‌پور کارگردان آن، سعید پروینی تهیه‌کننده فیلم، مسئولین شرکت پخش شهر فرنگ و عوامل اکران مردمی جشنواره فیلم عمار از حاضران در این نشست بودند. هم‌چنین جمعی از اکران‌کنندگان جشنواره عمار از شهرستان‌های مختلف، به صورت برخط در جلسه حضور داشتند.

در بخش اول این مراسم که پیرامون فیلم «قلب رقه» برگزار شد، سعید پروینی تهیه‌کننده فیلم ضمن قدردانی از رشادت‌های شهیدان مدافع حرم به خصوص شهدای جمع حاضر، شهید سید رضی موسوی را فردی گمنام و با اخلاص خواند و اظهار داشت: ایشان به طور کامل پشتیبانی این فیلم را در سوریه انجام دادند ولی ما هیچ گاه ایشان را ندیدیم.

تهیه‌کننده «قلب رقه» اضافه کرد: استقبال خوبی هم که از فیلم شده، به برکت شهدای مدافع حرم است.

خیرالله تقیانی‌پور کارگردان اثر و فرهاد قائمیان بازیگر آن، ضمن تشکر از زحمات شهید سید رضی موسوی برای پشتیبانی از این فیلم، به بیان خاطراتی از پشتیبانی‌ها پرداختند.

سید صادق موسوی، پسر شهید سید رضی موسوی نیز بیان کردند: من در سوریه حضور داشتم و با این مسائل از نزدیک آشنا هستم؛ خیلی از چیز‌هایی که شما بر روی پرده سینما به تصویر کشیدید واقعیت بود. واقعیتی که در قالب یک فیلم سینمایی پخش شد. من از زحمات شما تشکر می‌کنم. شما سلام و صلوات همه کشور‌های مقاومت و حتی کشور‌هایی که به طور مستقیم در مقاومت دخیل نیستند را دارید.

وی افزود: همانطور که اکثر شهدای ما قائل به جلوی دوربین رفتن و رسانه‌ای شدن نبودند، شهید سید رضی هم از این قاعده مستثنی نبود. چه در فیلم قلب رقه و چه در فیلم به وقت شام که پشتیبانی آن فیلم را هم به عهده داشتند، همه عوامل می‌گفتند علیرغم اینکه سید کار پشتیبانی فیلم را انجام می‌دهد ما او را هیچ وقت از نزدیک ندیدیم.

در بخش دوم برنامه که به طراحی عملیات پشتیبانی معنوی و مادی از جبهه مقاومت در حاشیه اکران‌های مردمی فیلم «قلب رقه» اختصاص داشت، ابتدا تعدادی از اکران‌کنندگان فیلم، راهکار‌های پیشنهادی خود را ارائه کردند.

تشکیل ستادی با محوریت خانواده شهدای مدافع حرم برای مطالبه مردمی پیرامون انتقام خون شهیدان مقاومت و پشتیبانی از این جبهه، و ستادی با محوریت عوامل فیلم برای انجام اکران‌های خاص و پشتیبانی رسانه‌ای از عملیات، و طراحی پویشی برای مردمی کردن این اقدامات از جمله این پیشنهادات بود.

پسر شهید سید رضی موسوی تأیید کرد: من و خانواده شهید سید رضی آمادگی هر گونه کمک به این پویش چه در اکران‌های این اثر و چه در ستاد خانواده‌های شهدای مدافع حرم را داریم.

تهیه‌کننده «قلب رقه» اظهار داشت: ما در کنار کمک به برگزاری اکران‌های خاص، بخشی از درآمد «قلب رقه» در اکران‌های مردمی عمار را به جبهه مقاومت اختصاص می‌دهیم.

همسران شهیدان باغبانی، صدرزاده و کربلایی‌پور نیز آمادگی خود جهت ایجاد ستادی متشکل از خانواده شهدای مدافع حرم برای طراحی و اجرای این عملیات را اعلام کردند.

در بخش پایانی مراسم، حاضران به تماشای فیلم «قلب رقه» نشستند.