جمعه 14 اردیبهشت 1403

نصف جهان مهد هنر بوده و برای حفظ آن باید همه در تلاش باشیم / راهیابی 8 اثر به مرحله مسابقه جشنواره تئاتر اصفهان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نصف جهان مهد هنر بوده و برای حفظ آن باید همه در تلاش باشیم / راهیابی 8 اثر به مرحله مسابقه جشنواره تئاتر اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: نصف جهان، شهر هنر است یک مسئله است، اما این‌که شهر هنر بماند نیازمند همت و تلاش ما و پاسداشت این هنرها و هنرمندان است تا بتوانیم میراث دار این هنر باشیم و این وظیفه امروز ما و وظیفه هنرمندان و مسئولین است و باید به این دقت کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ علی تمنایی در آیین اختتامیه سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان که در تالار هنر اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه اصفهان شهر هنرپرور و تئاتر خیز است و سابقه اصفهان در تئاتر بر کسی پوشیده نیست؛ بیان کرد: اصفهان دارای 41 گروه تئاتر بوده و گروه‌های زیادی در صف ثبت هستند، این گروه‌های نمایشی هریک می‌توانند منشأ تحول باشند.

وی افزود: اصفهان در عرصه تئاتر و نمایش کمدی تا سایر هنرها حرف برای گفتن دارد و همواره در این زمینه منشأ اثر بوده است؛ در آخرین دیدار مردم اصفهان با رهبری، ایشان نیز بر این موضوع تأکید کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: اینکه نصف جهان، شهر هنر است یک مسئله است، اما این‌که شهر هنر بماند نیازمند همت و تلاش ما و پاسداشت این هنرها و هنرمندان است تا بتوانیم میراث دار این هنر باشیم و این وظیفه امروز ما و وظیفه هنرمندان و مسئولان است و باید به این دقت کرد.

وی افزود: یکی از شئون هنر تئاتر ایجاد نشاط شادابی و تحرک در استان است و امیدواریم استان اصفهان از نمایش در این زمینه بهره ببرد.

تمنایی گفت: سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان اصفهان با 18 گروه متقاضی شروع شد که از این تعداد 8 اثر به مرحله مسابقه جشنواره رسید و بعد از بررسی و داوری، آثار برگزیدگان انتخاب شدند.

انتهای پیام /