جمعه 31 فروردین 1403

نقاط کور روستایی خلخال زیرپوشش تلفن همراه قرار می‌گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نقاط کور روستایی خلخال زیرپوشش تلفن همراه قرار می‌گیرد

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: با اجرا و تکمیل پروژه‌های احداث ایستگاه‌های تقویت امواج تلفن همراه در این شهرستان مشکل نقاط کور مناطق روستایی برطرف می‌شود.

فریدون بابایی روز پنجشنبه در دیدار با اهالی روستای اندرق از توابع بخش شاهرود افزود: با اجرای چند پروژه آنتن بی‌تی‌اس تقویت امواج تلفن همراه از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل بسیاری از نقاط کور روستایی این شهرستان از جمله روستای اندرق در منتهی‌الیه جنوب استان و هم‌مرز با شهر ماسوله در استان گیلان تحت پوشش امواج تلفن همراه و خدمات پشتیبانی این وسیله ارتباطی قرار می‌گیرد.

وی اظهارداشت: در جریان سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به خلخال قول راه‌اندازی 25 آنتن تقویت‌کننده امواج تلفن همراه در این شهرستان برای پوشش نقاط کور داده شده که مردم شهرستان منتظر عملیاتی شدن قول‌های داده شده برای پوشش مناطق کور روستایی و راه‌های فاقد پوشش امواج تلفن همراه هستند.

وی عملکرد اداره کل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان در پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در مناطق مختلف شهرستان خلخال را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد.

فرماندار خلخال همچنین با اشاره به موقعیت خاص گردشگری روستای اندرق و واقع شدن آن در مسیر جاده توریستی خلخال - ماسوله بر لزوم تلاش مسوولان برای راه‌اندازی طرح‌های بوم‌گردی و تقویت زیرساخت‌های گردشگری این روستا تاکید کرد.

اسماعیل‌زاده، نماینده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: برای احداث سایت همراه اول با تکنولوژی نسل سوم و نسل چهارم تلاش می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال 160 کیلومتر شبکه فیبر نوری در شمال استان از محل اعتبارات طرح USO اجرا شده، از اجرای پروژه توسعه فیبر نوری در شهرستان خلخال به طول 80 کیلومتر در سال جاری خبر داد.

وی اضافه‌کرد: برای تکمیل پروژه دولت الکترونیک و توسعه بانکداری الکترونیکی چهار دستگاه خودپرداز در روستاهای نمهیل، کجل، تیل و اندبیل خلخال امسال نصب خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*