دوشنبه 16 مهر 1403

نقدینگی حقیقی‌ها به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت حرکت کرد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نقدینگی حقیقی‌ها به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت حرکت کرد

کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز بازار سهام 8 میلیارد و 100 میلیون برگه سهم بود و در نهایت هم 359 میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد.

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند معاملاتی امروز بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز 29 آذر شاخص کل بورس با کاهش بیش از هزار واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 210 هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از هزار واحدی در تراز 761 هزار و 363 واحدی قرار گرفت تا بازار شاهد روندی منفی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: حجم معاملات امروز بازار سهام 8 میلیارد و 100 میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود 5 هزار میلیارد تومانی ثبت شده است در نهایت هم 359 میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد.

غفوری همچنین می‌گوید: امروز 41 درصد بازار به عبارتی 315 نماد در وضعیت مثبت و 59 درصد بازار یعنی 447 نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی افراد حقیقی و صنعت پتروشیمی بیشترین میزان خروج نقدینگی افراد حقیقی را به خود اختصاص دادند.

او می‌گوید: امروز یک اختلال در سامانه کدال را شاهد بودیم و همچین کلیات لایحه بودجه 1403 توسط مجلس تصویب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس