شنبه 15 اردیبهشت 1403

نقش گروه‌های مردمی در تبلیغ اسلام

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
نقش گروه‌های مردمی در تبلیغ اسلام

مشهد - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تبلیغ اسلام منحصر به روحانیت نیست، بر نقش گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی در تبلیغ اسلام تاکید کرد.

مشهد - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تبلیغ اسلام منحصر به روحانیت نیست، بر نقش گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی در تبلیغ اسلام تاکید کرد.

به گزارشخبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی شامگاه پنج‌شنبه در همایش گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی که به میزبانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این‌که امام راحل قائل بودند که کارهای بزرگ را مردم می‌توانند انجام دهند، اظهار کرد: اگر تصور کردیم گروه یا سازمانی ایجاد شده و قرار است همه اقدامات توسط آن سازمان انجام شود، یعنی امام را درست درک نکردیم.

وی با بیان این‌که شعار نهضت سوادآموزی «همه با هم نهضت سواد آموزی» است، ادامه داد: مردم باید به پا خیزند و گره‌های بزرگ را باز کرده و مسئله‌ها را حل کنند، البته این موضوع می‌تواند راه فرار برای مسئولی باشد که به وظایف خود درست عمل نکرده است، از این رو نباید در مطالبه از مسئولان حتی یک قدم عقب نشینی کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر این‌که باید از مسئولان مطالبه کرد که آیا وظایفشان را درست انجام داده اند یا نه، خاطرنشان کرد: حضور و مراقبت مردم، از مملکت محافظت می‌کند، اینکه عده‌ای مردم خود را مسئول محافظت از مملکت می‌داند، یک اندیشه متعالی و متفاوت است.

وی با بیان این‌که تبلیغ اسلام منحصر به روحانیت نیست، گفت: گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی هستند که اسلام را تبلیغ می‌کنند، باید بحث کرد که چطور تبلیغ مردمی اتفاق می‌افتد، اگر رویکرد نهاد انقلابی از جنسی که امام بنا گذاشت، حمایت از مجموعه‌های جهادی مردمی نباشد، اهداف محقق نمی‌شود.

قمی افزود: ساز و کاری که اسلام اقامه می‌شود بر مبنای «لیقوم الناس بالقسط» است، یعنی مردم باید قیام و اقدام کنند و عده‌ای باید گاهی جلوتر از مردم حرکت کرده و گاه از حرکت مردم پشتیبانی کنند.