چهارشنبه 18 مهر 1403

نقص فنی پرواز جده به شیراز برطرف شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نقص فنی پرواز جده به شیراز برطرف شد

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: پرواز جده به شیراز به دلیل کاهش فشار داخل کابین مجبور به برگشت در جده شد.

آقای حسام قربانعلی گفت: امروز پرواز جده به شیراز با تاخیر به دلیل نقص فنی روبرو شد به طوریکه هواپیما بعد از فرآیند مسافری گیری آماده پرواز می شود و بعد از برخواستن ارتفاع تا 8 هزار پا می رود، اما در حین پرواز خلبان درگیر موضوع تکنیکال می شود که با کاهش میزان سوخت هواپیما و کسب مجوزهای لازم و پس از انجام فرآیندهای هوایی اقدام به بازگشت می کند و در نهایت مسافران در فرودگاه جده پیاده می شود.

به گفته سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، این پرواز 242 نفر مسافر داشت و یکی از سیستم های فشار هواپیما دچار مشکل می شود که بعد از تلاش های مهندسان پرواز نقص فنی رفع شد و مسافران سوار می شوند که دقایقی قبل این پرواز در فرودگاه شیراز بر زمین نشست.

او می گوید: تا به امروز از تمام ظرفیت و پشتیبانی ایران ایر استفاده شده و بیش از توان عملیاتی از ظرفیت آن استفاده شده است‌.

قربانعلی گفت:35درصد حجاج از جده و مدینه به کشور بازگشتند و بیشتر تاخیر از سمت فرودگاه جده و مدینه به دلیل حجم بالای حجاج بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی