دوشنبه 16 مهر 1403

نماز جمعه در چهار شهر زرد کرونایی خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماز جمعه در چهار شهر زرد کرونایی خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد - ایرنا - مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: آیین نماز جمعه فردا (24 اردیبهشت ماه) در شهرهای گرمه، درق، راز و غلامان از شهرهای با وضعیت الگوی رنگ بندی زرد کرونایی در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نعمت الله آزموده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نماز جمعه در این شهرها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد و از ورود اطفال، نمازگزارن کهنسالان به خصوص بیماران زمینه ای و افراد دارای علایم تب به مصلی جلوگیری می شود. وی داشتن ماسک و سجاده شخصی را برای نمازگزاران جمعه الزامی دانست. به گفته وی طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا نماز جمعه در سایر شهرهای استان خراسان شمالی به دلیل قرارگیری در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است.

ویروس کرونا در خراسان شمالی از اسفندماه سال 98 با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کووید 19 در شهرستان بجنورد شیوع یافت و این استان تاکنون سه موج از این بیماری را پشت سر گذاشته و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج وارد فاز چهارم شده است. براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان که 18 اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد، شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی با گذشت بیش از یکماه همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و شهرستاهای بجنورد، اسفراین، مانه و سملفان، فاروج و جاجرم در وضعیت نارنجی و شهرهای گرمه و راز و جرگلان در رنگ زرد کرونایی دارند.

*س_برچسب‌ها_س*