یک‌شنبه 8 مهر 1403

نمایشگاه عکس «روضه شهیدان» با حضور حاج محمود کریمی افتتاح شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نمایشگاه عکس «روضه شهیدان» با حضور حاج محمود کریمی افتتاح شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایشگاه عکس «روضه شهیدان» که روایتی از آیین عزاداری محرم هیئت رایت العباس در محله چیذر تهران با آثاری از علی اصغر داود آبادی فراهانی است با حضور حاج محمود کریمی در «گالری خانه عکاسان ایران» افتتاح شد. کریمی افزود: حس و حال ما و مردم نسبت به امام حسین (ع) و اهل بیت و یارانش وصف نشدنی است. چنین حالی موجب دنباله‌روی از امام می‌شود و در پی آن در زندگی...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایشگاه عکس «روضه شهیدان» که روایتی از آیین عزاداری محرم هیئت رایت العباس در محله چیذر تهران با آثاری از علی اصغر داود آبادی فراهانی است با حضور حاج محمود کریمی در «گالری خانه عکاسان ایران» افتتاح شد. کریمی افزود: حس و حال ما و مردم نسبت به امام حسین (ع) و اهل بیت و یارانش وصف نشدنی است. چنین حالی موجب دنباله‌روی از امام می‌شود و در پی آن در زندگی جریان می‌یابد و به خودساختگی ما می‌انجامد. این علاقه ما به اهل بیت باید منجر به گره‌گشایی از مردم شود تا ارزش پیدا کند. بی‌شک چنین اتفاقی برای بچه هیئتی‌ها شکل می‌گیرد؛ چرا که تاثیر محبت امام حسین بر دل‌ها چنین است و هرکه با اهل بیت دوستی کرد از محبت آن بهره‌مند می‌شود و آنرا به دیگران نیز منتقل می‌کند. این مداح اهل بیت (ع) ادامه داد: از همه عکس‌های این نمایشگاه لذت بردم؛ چرا که هرکدام از آن‌ها به بیان بخشی از ارادت مردمی به اهل بیت می‌پردازد، اما یکی از عکس‌ها که ترکیبی از دو پرچم سرخ و سبز است و به خوبی توسل به حسنین (ع) را نشان می‌دهد، بیش از دیگر عکس‌ها به دلم نشته است. همچنین عکس مجاور آن که نمایی از خیل عظیم جمعیت عزادار مردمی است و من را یاد گودال قتلگاه کربلا می‌اندازد، یکی دیگر از آثار مورد توجه من است.

حاج محمود کریمی در پایان گفت: آثار این نمایشگاه همانند واقعه عاشورا در کربلا مملو از زیبایی است. قدردان زحمات هنرمند و عکاس این نمایشگاه هستم و دعا می‌کنم بتواند از ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) عکاسی کند. این نمایشگاه از یکشنبه پنجم تا بیست و نهم شهریورماه در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 19 و در روز‌های پنجشنبه و جمعه از ساعت 15 الی 19 در گالری خانه عکاسان ایران، واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ، میزبان علاقه‌مندان است.