یک‌شنبه 1 مهر 1403

نمایندگان صندوق جمعیت ملل متحد از مرکز نگهداری معلولین پاکدشت بازدید کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نمایندگان صندوق جمعیت ملل متحد از مرکز نگهداری معلولین پاکدشت بازدید کردند

پاکدشت - ایرنا - رئیس بهزیستی پاکدشت گفت: نمایندگان اتحادیه اروپا و صندوق جمعیت ملل متحد از مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالای 14 سال پدر بزرگ پاکدشت بازدید کردند.

نادره افشارها روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایندگان کمیسیون اروپایی و عملیات امدادی بشر دوستانه (ECHO) به همراه نماینده صندوق جمعیت ملل متحد از مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالای 14 سال پدربزرگ شهرستان پاکدشت بازدید کردند و از نزدیک با نحوه خدمت‌رسانی به این افراد آشنا شدند.

وی اظهار داشت: این بازدید در چارچوب برنامه اِکو (ECHO) و به منظور بررسی نیازهای مراکز شبانه‌روزی مراقبتی و توابخشی معلولان و سالمندان با محوریت وضعیت اتاق‌های قرنطینه و ایزولاسیون و بررسی شرایط بهینه و استاندارد سازی این بخش صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در این بازدید شرایط فیزیکی، تهویه، سرویس بهداشتی و امکانات لازم مورد نیاز اتاق‌های قرنطینه و ایزولاسیون مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد تا سازمان جهانی بهداشت، کمک‌هایی را در این زمینه به مراکز بهزیستی که از این واحدها و بخش‌های برخوردارند، ارائه دهد.

افشارها با بیان این که کارشناسان بهزیستی، نیازهای تخصصی مراکز را احصا می‌کنند افزود: برای ارتقاء سطح خدمت‌رسانی لازم است تا دستورالعمل ویژه واحدهای ایزولاسیون و قرنطینه شبانه‌روزی تحت پوشش سازمان بهزیستی ویژه معلولان و سالمندان تهیه شود.

رئیس بهزیستی پاکدشت اظهار داشت: در جریان این بازدید مقرر شد تا دستورالعمل بهزیستی و آئین نامه مراکز شبانه روزی مراقبتی و توانبخشی از سوی مسئولان ارائه شده و با مشاوره و بررسی مجدد، بهترین سیستم تهویه اتاق قرنطینه و ایزولاسیون این مراکز طراحی و اجرا شود.

مرکز توانبخشی معلولان بالای 14 ساله پسران پدربزگ پاکدشت فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرده و هم اکنون 150 نفر در این مرکز تحت مراقبت قرار دارند. شهرستان پاکدشت از 3 مرکز شبانه روزی معلولین بالای 14 سال برخوردار است که 2 مرکز مخصوص دختران و یک مرکز مخصوص پسران است. علاوه بر این 5 مرکز توانبخشی روزانه نیز در پاکدشت مشغول به فعالیت می‌باشند.

برچسب‌ها

نمایندگان صندوق جمعیت ملل متحد از مرکز نگهداری معلولین پاکدشت بازدید کردند 2