یک‌شنبه 8 مهر 1403

نهادینه کردن فرهنگ نوع‌دوستی و همدردی در جامعه هدف تعلیم و تربیت

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
نهادینه کردن فرهنگ نوع‌دوستی و همدردی در جامعه هدف تعلیم و تربیت

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت نهادینه کردن فرهنگ نوع‌دوستی، همدلی و همدردی در جامعه است لذا به تقویت این فرهنگ و بسط و نشر آن در جامعه می‌پردازیم.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت نهادینه کردن فرهنگ نوع‌دوستی، همدلی و همدردی در جامعه است لذا به تقویت این فرهنگ و بسط و نشر آن در جامعه می‌پردازیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی در آئین دومین سیل مهربانی همکلاسی‌ها که باهدف همدلی و همراهی با هم‌وطنان سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان و برخی مناطق جنوب شرق کشور و همزمان با مدارس سراسر کشور در دبیرستان دخترانه شهید باهنر منطقه 11 تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین کلاس درس وطن‌دوستی به پهنای ایران و با حضور 15 میلیون دانش‌آموز در حال برگزاری است.

وی افزود: هرکدام از افراد به وسعت و اندازه مهربانی خودش از این آئین نوع‌دوستی لذت می‌برد، لذا عشق‌های سرشاری که امروز در بین دانش آموزان، پدران، مادران و معلمان در ابراز همدردی و همدلی باسیل زدگان می‌بینید بسیار ارزشمند است.

کاظمی با تقدیر از همه دست‌اندرکاران و همه تشکل‌های دانش‌آموزی ازجمله؛ بسیج دانش‌آموزی، هلال‌احمر، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سازمان دانش‌آموزی که در کنار هم برای سربلندی ایرانی آباد تلاش می‌کنند، اظهار کرد: زمانی موفق می‌شویم که همه در کنار هم و همدل باشیم و باهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به سفر وزیر آموزش‌وپرورش به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با مشاهده محرومیت در برخی مناطق کشور، احساس مسئولیتی سنگین می‌کنیم و هنگامی‌که این مناطق را با سایر مناطق مقایسه می‌کنیم احساس می‌کنیم جامعه نسبت به مناطق محروم باید ادای دین کند و این وظیفه همه جامعه است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: هرچند حادثه ناگوار سیل در بخش‌های از جنوب شرق کشور خساراتی را به وجود آورد و جامعه را اندوهگین کرد اما همه مردم و مسئولین را متوجه عمق محرومیت در آن مناطق کرد مناطقی که باوجود محرومیت‌های شدید مردمانش برای سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی مومن، پرتلاش، میهن‌دوست و بااستعداد در استان سیستان و بلوچستان برای اعتلای ایران تلاش می‌کنند البته کارهای خوبی بعد از انقلاب برای رفع محرومیت در آنجا انجام شده است اما هنوز نیازمند همدلی و همکاری بیشتری است.

کاظمی به تلاش شهید علی یاری در منطقه دستیاری برای رفع محرومیت اشاره و اظهار کرد: در برابر حوادث پیش‌آمده در برخی مناطق کشور، در آموزش‌وپرورش دو رویکرد داریم؛ اول رویکرد فرهنگی است لذا امروز وظیفه‌داریم برای نهادینه کردن این فرهنگ همکاری همدلی در جامعه تلاش کنیم و ما امروز مشاهده می‌کنیم که 15 میلیون دانش‌آموز همراه با خانواده‌هایشان برای همدلی باسیل زدگان گام بردارند قطعا هیچ کلاس درسی بهتر از این کلاس همدلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت و کلاس‌های ما نیز نهادینه کردن فرهنگ وفاداری، انسان‌دوستی، مهربانی و همدلی و همدردی در جامعه است لذا باید این فرهنگ را تقویت کنیم و در سطح جامعه بسط و نشر دهیم.