یک‌شنبه 15 مهر 1403

نهال‌های غیرقانونی در مریوان معدوم سازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نهال‌های غیرقانونی در مریوان معدوم سازی شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی مریوان از قلع و قمع نهال های غرص شده غیرقانونی در اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

آزاد نامداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گشت زنی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی از اراضی ملی و جنگلی شهرستان مریوان یک مورد تخریب اراضی ملی مشاهده شد.

وی افزود: متخلفان اقدام به کاشت درخت انگور به صورت غیرقانونی در اطراف جنگل های روستای سیف علیا کرده بودند که با صدور حکم قضایی نهال های کاشته شده قلع و قمع شده و معدوم سازی شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: با قلع و قمع نهال کاشته شده در این منطقه بیش از 2 هکتار از اراضی ملی و جنگلی این شهرستان آزادسازی و از تخریب بیشتر اراضی ملی این منطقه جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: چند مورد تخریب و قطع درختان جنگلی روستای سیف علیا مشاهده شد که نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی بعد از حضور در این منطثه اقدام به مختصات برداری و مستندسازی کرده و متخلفان را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 بازداشت 2 نفر از متخلفان عرصه های منابع طبیعی

رییس اداره منابع طبیعی مریوان از دستگیری و بازداشت 2 نفر از متخلفان عرصه های منابع طبیعی خبر داد و گفت: در پی‌گشت زنی های نیروهای پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان و همچنین گزارشات تخریب و تصرف در روستاهای جنگلی لنج آباد و سرنژمار متخلفان شناسایی شدند.

نامداری افزود: با دستور مقام قضایی حکم جلب برای متخلفان صادر و با همکاری نیروی انتظامی حکم جلب اجرا و متخلفان بازداشت و زندانی شدند.

وی تاکید کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در شهرستان مریوان تاکنون تعداد 37 نفر از متخلفان و تخریب کنندگان عرصه های ملی و جنگلی در این شهرستان دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

از مساحت 2 میلیون و 937 هزار هکتاری استان کردستان، بیش از 60 درصد آن شامل یک میلیون و 587 هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد و از مجموع 193 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان 97 هزار هکتار آن را جنگل و 96 هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با 153 هزار نفر جمعیت در فاصله 120 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*