جمعه 8 تیر 1403

نه استادیوم آزادی، نه تختی؛/ استقلال و پرسپولیس بدون ورزشگاه شدند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نه استادیوم آزادی، نه تختی؛/ استقلال و پرسپولیس بدون ورزشگاه شدند!

وضعیت میزبانی استقلال و پرسپولیس در دیدارهای ابتدایی فصل جدید لیگ برتر نامشخص است.

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال سختگیری زیادی برای میزبانی شایسته از بازی‌های فصل جدید لیگ برتر داشته و تاکید کرده که باید زیرساخت استادیوم‌ها در حد مناسب باشد تا تیم‌ها و هواداران بدون مشکل در یک بازی حضور پیدا کنند و در همین راستا الزاماتی برای باشگاه‌ها در نظر گرفته است.

الزامات فدراسیون فوتبال برای رفع نواقص ورزشگاه‌ها موجب شده تا باشگاه‌ها به تکاپو برای رفع محل میزبانی خود در فصل جدید بیفتند، اما در این بین مشکل جدی برای استقلال و پرسپولیس به‌عنوان دو تیم پرطرفدار ایجاد شده است.

روز گذشته امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال عنوان کرد که علاوه بر ورزشگاه‌هایی که در شهرستان‌ها دچار مشکل هستند، استادیوم آزادی نیز حداقل به دو، سه هفته ابتدایی در فصل جدید لیگ برتر نمی‌رسد و استقلال و پرسپولیس باید در ورزشگاه تختی از حریفان خود میزبانی کنند که حالا این موضوع هم منتفی شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران تاکید کرده که ورزشگاه تختی شرایط میزبانی از لیگ برتر را ندارد و پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند در این استادیوم بازی‌های خود در هفته‌های ابتدایی فصل جدید را برگزار کنند تا حالا وضعیت عجیبی برای سرخابی‌ها به وجود بیاید.

علی جوادی درباره وضعیت ورزشگاه تختی برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به ایسنا می‌گوید: ورزشگاه تختی برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال هنوز آماده نیست. در حقیقت چمن، نور و اسکوبورد آماده است، اما برای تصویربرداران صدا و سما مناسب نیست و پیست تارتان آن باید تعویض شود. همچنین گیت ورودی نیز هنوز تکمیل نشده و نیاز به تامین اعتبار دارد تا بتوانیم ظرف 2 ماه آینده قبل از شروع رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ورزشگاه تختی را آماده کنیم.

او ادامه می‌دهد: ورزشگاه تختی در صورت تامین اعتبار برای برگزاری لیگ برتر فوتبال آماده است ولی هنوز نتوانسته‌ایم اعتبارات لازم را برای بازسازی بخش‌های باقی مانده دریافت کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان این که ورزشگاه تختی آمادگی برگزاری رقابت‌های لیگ برتر را ندارد، ابراز کرد: از سازمان برنامه و بودجه و سایر بخش‌ها درخواست اعتبارات کرده‌ایم و پیگیر این مساله هستیم، اما هنوز اعتبارات لازم تامین نشده و بدون آن نیز امکان بازسازی سایر بخش‌های ورزشگاه تختی وجود ندارد.

جوادی اضافه کرد: با توجه به قول‌هایی که مسؤولان برای تامین اعتبارات ورزشگاه تختی داده‌اند، امیدوارم زودتر اعتبارات به دستمان برسد تا در روند بازسازی با مشکل خاصی مواجه نشویم.

نه استادیوم آزادی، نه تختی؛/ استقلال و پرسپولیس بدون ورزشگاه شدند! 2