چهارشنبه 4 مهر 1403

نوسان قیمت سکه در مرز مهم؛ قیمت طلا رکوردها را جا به جا کرد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
نوسان قیمت سکه در مرز مهم؛ قیمت طلا رکوردها را جا به جا کرد

معامله‌گران فنی معتقدند با توجه به شکل‌گیری الگوهای قیمتی، احتمال اصلاح قیمت از سطوح فعلی وجود دارد و در صورت وقوع اصلاح، حمایت نخست طلای آبشده در سطح 16 میلیون و 450 هزار تومان و کف بازار در 16 میلیون و 300 هزار تومان قرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در روز گذشته همسو با نوسانات اونس طلا و دلار در مسیر صعودی حرکت کرد و با عبور از مرزهای مقاومتی، رکوردهای تاریخی به ثبت رساند؛ روندی که از تغییر وضعیت بازار از «حالت بلوکه» به «اجاره» و تغییرات مهم در «عرضه و تقاضا» حکایت داشت. در این حالت که با «کاهش موجودی جنس نقدی (طلا)» و «افزایش نرخ نقدی نسبت به فردایی» همراه است، معامله‌گران تصور می‌کنند دسترسی به نقدینگی محدودتر شده است. اما مهم ترین اتفاق در معاملات روز سه شنبه، پایان رکود در بازار ارز بود که با نوسان صعودی دلار همراه شد و اسکناس آمریکایی سرانجام پس از چند هفته با پایان دادن به سلطه طولانی اونس طلا بر بازار طلا و سکه ایران، به عنوان مولفه اصلی و موثر بر نوسانات این بازار، ایفای نقش کرد. این اسکناس پس از دریافت سیگنال‌های افزایشی از بازار دبی، توانست با شکستن مرز مقاومت، به کانال 60 هزار تومان وارد شود؛ تغییر روندی بازار طلا و سکه را با نوسانات بازار ارز همسو کرد.

با این حال، قیمت اونس طلا به عنوان دومین مولفه موثر بر نوسانات بازار طلا و سکه هم روز گذشته معاملات را با قیمت 2625 دلار آغاز کرد و در نهایت به 2633 دلار صعود کرد. قیمت اونس طلا این روزها رو به بالا و در حال فتح مرزهای مقاومت و ثبت رکوردهای جدید است و در لحظه تدوین این گزارش در محدوده 2656 دلار قرار گرفته است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «دلار سکان قیمت سکه را به دست گرفت؛ بازار طلا در انتظار الگوی جدید / اصلاح قیمت سکه در راه است؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز چهارشنبه 4 مهر 1403» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.