یک‌شنبه 15 مهر 1403

نکونام؛ نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت سرمربی‌گری استقلال / جواد لیست ابتدایی داد؛ آجورلو به‌دنبال رضایت‌نامه از فولاد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نکونام؛ نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت سرمربی‌گری استقلال / جواد لیست ابتدایی داد؛ آجورلو به‌دنبال رضایت‌نامه از فولاد

کاپیتان پیشین تیم فوتبال استقلال در آستانه سرمربی‌گری پسران آبی در لیگ برتر فصل بیست‌ودوم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ پس از جدایی فرهاد مجیدی از نیمکت تیم فوتبال استقلال برای پیوستن به باشگاه الاتحادکلبا امارات متحده عربی، مدیران باشگاه استقلال به تکاپو افتاده‌اند تا پیش از پایان هفته جاری، جانشین وی را به هواداران آبی معرفی کنند.

بلافاصله پس از اعلام رسمی خبر جدایی مجیدی از استقلال و موافقت مدیران باشگاه، شایعاتی مبنی بر استفاده از سرمربیان خارجی و حتی بازگشت آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی سابق استقلالی‌ها به میان آمد اما با تکذیبیه‌ها و البته اخبار پیرامون باشگاه، گزینه‌های داخلی به کم‌ترین فاصله تا نیمکت آبی رسیده‌اند.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین گزینه مدیرعامل باشگاه استقلال برای جانشینی فرهاد مجیدی کسی جز جواد نکونام، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال و سرمربی فعلی تیم فوتبال فولاد نیست. او که با ستاره سابق باشگاه پاس رابطه خوبی داشته، بدش نمی‌آید ستاره شماره 6 سابق را به جای مرد محبوب شماره 7 روی نیمکت آبی‌ها بنشاند.

البته که نکونام به باشگاه فولاد لیست خریدی با مهلت 72 ساعته داده و خودش برای تعطیلات پایان فصل در خارج از کشور به‌سر می‌برد اما تعلل مدیران فولاد در تمدید و یا عقد قرارداد با بازیکنان جدید، او را از ادامه هم‌کاری با سرخ‌پوشان اهوازی دل‌سرد کرده چرا که وی قصد بستن تیمی در حد قهرمانی را داشت.

از پیغام‌ها و پسغام‌ها به نظر می‌رسد که کاپیتان و مرد میانی سابق تیم فوتبال اوساسونا، اخذ رضایت‌نامه‌اش از باشگاه فولاد را به مسئولین باشگاه استقلال محول کرده و این امر هم به روابط فی‌مابینی مصطفی آجورلو و حمیدرضا گرشاسبی بستگی خواهد داشت.

شنیده می‌شود که جواد نکونام برای پذیرش هدایت آبی‌پوشان علاوه بر مهدی هاشمی‌نسب، یک تمرین‌دهنده و یک مربی بدن‌ساز اسپانیایی را در ترکیب کادرفنی‌اش نیاز خواهد داشت و صحبتی از بقای گابریل پین به میان نیامده. هم‌چنین احتمال عقد قراردادی 3 ساله با وی بسیار بالاست.

نکونام که فصل گذشته از حضور آیاندا پاتوسی و آرش رضاوند در ترکیب فولاد بهره می‌برد، علاوه بر این 2 به بازیکنان نظیر فرشید اسماعیلی، علی کریمی، کاوه رضایی و سعید صادقی احتیاج خواهد داشت و گفته شده که این بازیکنان از سرلیست‌های نکونام برای حضور در استقلال هستند.

با توجه به شرایطی که میان گزینه‌های مدنظر مدیران استقلال رخ داده، به نظر می‌رسد اگر میان باشگاه استقلال و فولاد توافقات نهایی بر سر انتقال جواد نکونام به جمع آبی‌ها صورت بگیرد، این مربی به عنوان مربی فصل آینده استقلال معرفی خواهد شد. انتهای پیام /