یک‌شنبه 22 مهر 1403

نگاهی به وضعیت تیم ملی برای صعود به جام جهانی / چرا باید بعد از عراق بقیه بازی‌ها را ببریم؟

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نگاهی به وضعیت تیم ملی برای صعود به جام جهانی / چرا باید بعد از عراق بقیه بازی‌ها را ببریم؟

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شاید این سوال به وجود بیاید که با توجه به قطعی‌بودن صعود تیم ملی به جام جهانی، چرا باید بازیکنان برای پیروزی در مسابقات باقیمانده انگیزه داشته باشند؟ اولا که با توجه به این که اردو و بازی تدارکاتی خوب کم داریم، این مسابقات می‌تواند نقش موثری در افزایش هماهنگی بازیکنان داشته باشد. غیر از این اما از نظر معادلات رسمی هم یک دلیل وجود دارد که به تیم ملی...

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شاید این سوال به وجود بیاید که با توجه به قطعی‌بودن صعود تیم ملی به جام جهانی، چرا باید بازیکنان برای پیروزی در مسابقات باقیمانده انگیزه داشته باشند؟

اولا که با توجه به این که اردو و بازی تدارکاتی خوب کم داریم، این مسابقات می‌تواند نقش موثری در افزایش هماهنگی بازیکنان داشته باشد. غیر از این اما از نظر معادلات رسمی هم یک دلیل وجود دارد که به تیم ملی انگیزه مضاعف بدهد. قرعه‌کشی مرحله نهایی جام جهانی بر اساس آخرین رنکینگ فیفا برگزار می‌شود. یعنی رده‌بندی فدراسیون جهانی نشان می‌دهد کدام تیم‌ها باید در کدام گلدان قرار بگیرند. در سال‌های اخیر با توجه به بهبود شرایط ایران در رنکینگ، ما به سید سوم رسیده‌ایم اما این شانس را داریم که در صورت پیروزی در تمام مسابقات باقیمانده و ثبت برخی نتایج دلخواه در بقیه قاره‌ها، در رنکینگ فیفا بالاتر برویم و حتی به سید دوم برسیم.

تیم ملی در شرایطی که خودش همه بازی‌ها را ببرد و از بین ایتالیا، پرتغال، آمریکا، مکزیک، کلمبیا، اروگوئه، سوئد، ولز و سنگال، تنها یک تیم به جام جهانی صعود کند، می‌تواند در سید دوم قرار بگیرد. شاید احتمالش خیلی کم باشد اما عقل سلیم می‌گوید باید تمام توان‌مان را در این مسیر به کار بگیریم. قرعه‌کشی جام جهانی 2022 قطر فروردین ماه برگزار خواهد شد.