سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

نگاه ایران به ورزشکاران ابزاری نیست

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نگاه ایران به ورزشکاران ابزاری نیست

مسئولان ورزشی کشور در مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک بر ابزاری نبودن نگاه به ورزشکاران تاکید کرند.

مراسم رونمایی از سردیس المپین‌های افتخار آفرین ایران، علیرضا دبیر، یوسف کرمی، مراد محمدی، حمیدسوریان و بهداد سلیمی با حضور مسئولان ورزش کشور و خانواده ورزشکاران در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

علیرضا دبیر و حمید سوریان از غایبان این مراسم بودند.

سجادی وزیر ورزش پس از تشکر از فدراسیون ها و صالحی امیری در واکنش به حاشیه‌های ایجاد شده در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی و انتقاد شدید فدراسیون کشتی از حراست وزارت ورزش به دلیل بی نظمی‌های ایجاد شده در مسابقه گفت: مسابقه انتخابی تیم ملی یکی از شکیل‌ترین و پرشورترین مسابقاتی بود که در سال‌های اخیر دیدم و بلافاصله پس از مسابقات به علیرضا دبیر زنگ زدم و از اول به دلیل برگزاری عالی این مسابقات تشکر کردم.

صالحی امیری گفت: فلسفه و پیام این کار روشن است. یک پیام این است که ورزش ایران تاریخ و هویت دارد. پیام دوم این است که نگاه ما به ورزشکاران ابزاری نیست و قهرمانان همیشه باید دیده شوند.

وی ادامه داد: امروز باید حیدری، جوادی، یوسف، دبیر و... بیشتر از گذشته دیده شوند. آنها برای همیشه باید در تاریخ مورد تجلیل قرار بگیرند. باید قدرشناس باشین و هنوز ما به خاطر داریم که سوریان چگونه درخشش‌های همیشگی خود نماد قهرمانی شد.

خطیب زاده "معاون و سخنگوی وزارت خارجه" و سمیرا اصغری "نماینده زنان جهان اسلام در کمیته بین المللی المپیک" دو مهمان ویژه در این مراسم بودند که صالحی امیری به آن ها خوش آمد گویی کردند. و از سوی کمیته ملی المپیک به خطیب‌زاده هدیه ای اهدا شد.

بیشتر بخوانید

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها