یک‌شنبه 18 شهریور 1403

نگاه سیاسی مجلس در رای اعتماد به اعضای کابینه دولت چهاردهم چیره نخواهد شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نگاه سیاسی مجلس در رای اعتماد به اعضای کابینه دولت چهاردهم چیره نخواهد شد

پیمان فلسفی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره اولویت‌های دولت چهاردهم در انتخاب اعضای کابینه اظهارکرد: موضوع انتخاب کابینه دولت چهاردهم یکی از مهمترین مباحثی است که بلافاصله بعد از انتخابات و انتخاب رئیس‌جمهور منتخب، در دستور کار تیم او قرار می‌گیرد و طبیعتاً بعد از مراسم تحلیف، مجلس محترم نیز وارد این موضوع خواهد شد. ما به...

پیمان فلسفی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره اولویت‌های دولت چهاردهم در انتخاب اعضای کابینه اظهارکرد: موضوع انتخاب کابینه دولت چهاردهم یکی از مهمترین مباحثی است که بلافاصله بعد از انتخابات و انتخاب رئیس‌جمهور منتخب، در دستور کار تیم او قرار می‌گیرد و طبیعتاً بعد از مراسم تحلیف، مجلس محترم نیز وارد این موضوع خواهد شد. ما به عنوان نمایندگان مردم شریف کشورمان در مجلس شورای اسلامی بر این امر تأکید داریم که ویژگی‌هایی که برای افراد حاضر در کابینه در نظر گرفته می‌شود، در فرمایشات مقام معظم رهبری در چند سخنرانی اخیرشان مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: به نظر من افرادی که جوان، مؤمن و انقلابی هستند، در وهله اول باید به عنوان یکی از شاخصه‌های انتخاب افرادی باشند که در تیم اجرایی رئیس‌جمهور قرار می‌گیرند. بنابراین جوان بودن، مؤمن بودن و انقلابی بودن در کنار تخصص، تعهد، داشتن دانش برای حل مسائل و مشکلات کشور و آشنایی کامل با نظام مسائل کشور از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است. در عین حال استفاده از افرادی که به مبانی انقلاب اعتقاد جدی دارند و عملکرد و کارنامه اجرایی آنها این امر را تأیید می‌کند، نیز بسیار مهم است.

فلسفی ادامه داد: همان‌طور که رهبرانقلاب فرمودند، افرادی که خدای نکرده با مبانی انقلاب و نگاه حضرت امام (ره) و آنچه که مقام معظم رهبری مد نظرشان است، زاویه دارند نباید انتخاب شوند. لذا در این مسیر باید افرادی مورد توجه باشند که نگاهشان به داخل باشد و به داشته‌های خودمان توجه بیشتری کنند. ضمن اینکه باید تعاملات بیرونی و بین‌المللی ما تقویت شود تا تعاملات تجاری و اقتصادی ما با خارج از کشور را تقویت کنند؛ اما نگاهشان به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از منابع طبیعی و انسانی داخلی باید باشد چراکه متأسفانه از نظر عدم استفاده از منابع طبیعی و ظرفیت‌های انسانی، رتبه بالایی در دنیا داریم.

این نماینده مجلس با اشاره با تفاوت رویکرد سیاسی مجلس و دولت چهاردهم گفت: با توجه به اینکه ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد و دولت نگاه سیاسی‌اش تا حدودی با اکثریت نمایندگان محترم مجلس متفاوت باشد، اما همان‌گونه که رئیس‌جمهور منتخب تأکید کردند هم در تبلیغات انتخاباتی خود و هم بعد از آن، رفتار او نشان می‌دهد که سعی دارند با یک نگاه فراجناحی و غیر حزبی این موضوع را دنبال کنند. اگرچه انتظار در قالب دولت‌های قبلی این بوده و مجلس نیز نگاه سیاسی قالبش مشخص است؛ اما مجلس دوازدهم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بعد از انتخابات و پیام ایشان، ان‌شاءالله این فضای همکاری و تعامل با دولت را حتماً در برنامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس، اولویت را برای مباحث و نگرش‌های سیاسی قائل نخواهند شد و شایستگی‌ها بر اساس چارچوب و اصولی که مقام معظم رهبری طی این سال‌ها و مخصوصاً در ماه‌های اخیر تبیین کرده‌اند، مورد توجه خواهد بود. به بیان دیگر، مجلس نگاه سیاسی غالب خود را بر رای اعتماد به اعضای کابینه دولت چهاردهم چیره نخواهد کرد بلکه اصول و شایستگی‌ها مد نظر قرار می‌دهد.