جمعه 13 مهر 1403

نیروی انتظامی قزوین معتادان متجاهر واقعی را دستگیر کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نیروی انتظامی قزوین معتادان متجاهر واقعی را دستگیر کند

قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: نیروهای انتظامی با توجه به کمبود ظرفیت در مراکز نقاهتگاه کرونایی فقط معتادان متجاهر را دستگیر کنند و در این خصوص اولویت به خرج دهند.

محمد قاسمی روز سه‌شنبه در دومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین افزود: ظرفیت مرکز نقاهتگاه معتادان متجاهر برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا 30 نفر است نیروی انتظامی باید دقت کند که فرد معتادی را به جای افراد متجاهر معرفی نکند.

وی در انتقاد ار مدیریت برخی مراکز ماده 15 ترک اعتیاد (مدیریت خصوصی) اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از مراکز ترک اعتیاد در یک ساختمان مسکونی یا تجاری راه‌اندازی شده‌اند و معضلات اجتماعی متعددی را ایجاد می‌کنند.

قاسمی تاکید کرد: برخی از افرادی که مجوز مراکز ماده 15 ترک اعتیاد دار دارند، در چند سال گذشته عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشته‌اند و دارای صلاحیت نیستند که لازم است مجوز این افراد باطل و به اشخاص دیگری واگذار شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: مواردی وجود داشته که پس از بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مدیر یک مرکز ماده 15 باعث افزایش جرائم خاصی در این مراکز شده و اهداف مورد نظر را محقق نساخته است.

این مقام قضایی در خصوص راه‌اندازی مراکز ماده 16 ترک اعتیاد (مدیریت دولتی) خاطرنشان کرد: عزم سپاه برای راه اندازی این مرکز واقعا جای تقدیر دارد و این نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی است.

قاسمی یادآور شد: در صورت راه‌اندازی مراکز ماده 16 معتادان آموزش دیده و به اجتماع باز می گردند و چرخه باطل دستگیری و معرفی به کمپ معتادان رفته رفته کمرنگ می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*