دوشنبه 2 مهر 1403

نیمار یک پنالتی نزن قهار است

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نیمار یک پنالتی نزن قهار است

نیمار جونیور، ستاره برزیل الهلال، هفدهمین ضربه پنالتی دوران حرفه‌ای خود را در دیدار مقابل الشباب از دست داد.

به گزارش ورزش سه، ایوان بارتون داور مسابقه در هشتمین هفته لیگ روشن عربستان در دقیقه 37 یک پنالتی برای الهلال گرفت که نیمار به سمت توپ رفت اما کیم سونگ دروازه‌بان الشباب کره جنوبی ضربه را مهار کردند.

ویدئو: 312156

اولین پنالتی که نیمار از دست داد در بازی تیم برزیلی او، سانتوس و اونس کالداس کلمبیایی، در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی کوپا لیبرتادورس 2011 بود و لوئیس مارتینز، دروازه‌بان این تیم، ضربه را مهار کرد.

در سال 2012، نیمار دو پنالتی را به فاصله کمتر از یک ماه در تورنمنت Recopa Sudamericana با سانتوس از دست داد و هر دو توپ مقابل یونیورسیاد شیلی از دست رفت و جانی هررا دروازه‌بان آن را مهار کرد. در همان سال ستاره برزیلی بازی با پیراهن تیم ملی کشورش، مقابل کلمبیا را از دست داد که توسط دیوید اوسپینا مهار شد.

پس از انتقال نیمار به بارسلونا، او در فصل 2014-2015 برای تیم کاتالونیایی خود مقابل ویارئال یک پنالتی زد و سرخیو آسنخو، دروازه‌بان آن زمان زیردریایی‌ها، از ورود آن به دروازه جلوگیری کرد و در فصل بعد، نیمار گلزنی کرد. پنالتی مقابل لاس پالماس که خاوی واراس دروازه‌بان آن مانع از ورود آن شد.

پنالتی‌های نیمار در سال 2015 متوقف نشد، زیرا با وجود پیروزی 6-1 بارسلونا مقابل رم در لیگ قهرمانان اروپا، او یک ضربه را در دقیقه 77 از دست داد که توسط وویچ شزنی لهستانی مهار شد، علاوه بر پنالتی که در پیروزی چهارگله مقابل رئال بتیس در دسامبر همان سال از دست داد.

در دیداری که با برتری 7 بر صفر مقابل والنسیا در نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا به پایان رسید، لیونل مسی و لوئیس سوارز گل‌های خود را به ثمر رساندند اما نیمار پس از گل از دست رفته مقابل متیو استرالیایی، نام خود را در جمع گلزنان بازی قرار نداد. پنالتی‌های تلف شده او در بازی مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا ادامه یافت و توسط ویلی کابالرو آرژانتینی متوقف شد.

در یک بازی دوستانه بین برزیلی و پاراگوئه در سال 2017، نیمار یک پنالتی را مقابل دروازه‌بان آنتونی سیلوا و یک پنالتی مقابل ژاپن را در همان سال مقابل ایجی کاواشیما دروازه‌بان از دست داد.

نیمار پس از انتقال به پاری سن ژرمن، به ضربات پنالتی از دست رفته در تیم پایتخت بازگشت، زیرا اولین بار مقابل سنت اتین در سال 2019، ورزشگاه برست در سال 2021 و نانت در سال 2022 بود که تیمش با نتیجه 3-1 شکست خورد. آخرین پنالتی نیمار در پیروزی 5-1 کشورش مقابل بولیوی در ابتدای ماه جاری، در دیداری که بهترین گلزن تاریخ فوتبال برزیل شد، حیف شد.

نیمار یک پنالتی نزن قهار است 2