جمعه 28 اردیبهشت 1403

هادی چوپان میلیاردر شد | جوایز هادی چوپان در مسابقات چقدر شد؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
هادی چوپان میلیاردر شد | جوایز هادی چوپان در مسابقات چقدر شد؟

با اینکه هادی در مسترالمپیا 2023 اتفاق ناامیدکننده‌ای را در لحظه اعلام نتایج تجربه کرد و برخلاف تصور خود نتوانست قهرمانی‌اش را تکرار کند، اما سال 1402 پایان خوشی برایش داشت. هادی چوپان در مجموع سه مسابقه خود در سال 1402 مبلغ 600 هزار دلار برنده شد. به گزارش عرشه آنلاین، در دو، سه سال اخیر هادی چوپان به یک چهره ویژه در ورزش ایران تبدیل شده و محبوبیت بی‌نظیری در میان ورزش دوستان ایرانی...

هادی چوپان در مجموع سه مسابقه خود در سال 1402 مبلغ 600 هزار دلار برنده شد.

به گزارش عرشه آنلاین، در دو، سه سال اخیر هادی چوپان به یک چهره ویژه در ورزش ایران تبدیل شده و محبوبیت بی‌نظیری در میان ورزش دوستان ایرانی به دست آورده است.

با اینکه هادی در مسترالمپیا 2023 اتفاق ناامیدکننده‌ای را در لحظه اعلام نتایج تجربه کرد و برخلاف تصور خود نتوانست قهرمانی‌اش را تکرار کند، اما سال 1402 پایان خوشی برایش داشت.

هادی چوپان که پایین‌تر از درک لانسفورد به مقام نایب قهرمانی مسترالمپیا دست یافت و با دیدن ساندو در دستان رقیب و البته هم‌تیمی‌اش استیج را ترک کرد، اما با چند ماه تمرین سخت و تمرکز روی برنامه‌های آماده‌سازی‌اش، در آرنولدکلاسیک آمریکا با روی استیج بردن یک ورژن جدید و بی‌نظیر دنیای بدنسازی را تحت تاثیر قرار داد.

گرگ پارسی دو هفته بعد و در روزهای واپسین سال 1402 در استیج آرنولدکلاسیک انگلیس هم بالاتر از سامسون داوودا به عنوان قهرمانی رسید و تا حالا با روحیه‌ای دوچندان برای مسترالمپیای 2024 و فتح دوباره ساندو آماده شود.

اما جالب است بدانید که هادی چوپان از این سه مسابقه چقدر جایزه به دست آورده است. جوایزی که شاید اگر در کنار درآمدهای دیگر او مثل اسپانسرینگ محاسبه شود، چوپان را به یکی از پرآمدترین ورزشکاران ایرانی در طول سال حداقل در بخش منهای فوتبال تبدیل کند.

هادی چوپان سال قبل با نایب قهرمانی در مسترالمپیا 2023 جایزه 150 هزار دلاری را دریافت کرد و دستش از جایزه 400 هزار دلاری کوتاه ماند. گرگ پارسی با قهرمانی در آرنولدکلاسیک آمریکا جایزه 300 هزار دلاری را از دست آرنولد دریافت کرد. البته که به گفته آرنولد از سال بعد جایزه قهرمان این رقابت 500 هزار دلار خواهد بود.

هادی چوپان در آخرین رقابت خود در سال 1402 روی استیج بیرمنگام در آرنولدکلاسیک انگلیس حاضر شد و بازهم با قهرمانی کارش را به پایان رساند و این بار 150 هزار دلار گرفت. در این چوپان یک جایزه 10 هزار دلاری هم در آرنولدکلاسیک آمریکا به عنوان بهترین بدن عضلانی مسابقات دریافت کرد.

 610 هزار دلار مجموع جوایز یک سال

بدون در نظر گرفتن سایر درآمدهای هادی چوپان باید بگوییم او در طول یک سال شمسی 610 هزار دلار جایزه گرفته که با محاسبه به نرخ امروز ارز حدود 36 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. البته نباید فراموش کرد که چوپان بخشی از این جوایز را به عنوان مالیات در همان کشورها پرداخت می‌کند.

این فرصت برای گرگ پارسی وجود دارد تا در سال 1403 با قهرمانی در دو مسابقه مسترالمپیا و آرنولدکلاسیک آمریکا جوایزش را به مرز یک میلیون دلار نزدیک کند.

منبع: ورزش سه

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

هادی چوپان میلیاردر شد | جوایز هادی چوپان در مسابقات چقدر شد؟ 2