یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

هاشمی: 10 رشته شانس مدال المپیک دارند / شانس مدال در سه رشته واقعی‌تر است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
هاشمی: 10 رشته شانس مدال المپیک دارند / شانس مدال در سه رشته واقعی‌تر است

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد که 10 رشته در المپیک شانس مدال دارند، اما شانس مدال در سه رشته واقعی‌تر است.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدمناف هاشمی در آیین تقدیر از فعالان عرصه ورزش و محیط زیست اظهار داشت: از ورزشکارانی که در بحث محیط زیست درگیر بودند و موفقیت و تلاش‌هایی کردند قدردانی کردیم. کار ما کار نمادینی برای حفظ آب، خاک و طبیعت، حفظ گونه‌های حیوانی و جانوری است.

وی تصریح کرد: در قالب شاخص‌های خوب و حوزه‌های اثرگذار تشکر کردیم و امیدواریم این فرهنگ سازی کمک کند در سنوات آینده حوزه مشارکتی و فعالیت‌های بیشتری در سطح جامعه ورزش داشته باشیم و این نهادینه شود در تمامی حوزه‌ها از جمله هنر و ورزش که مرجع هستند.

دیدار خسروی‌وفا با رئیس کمیته ملی المپیک قطر

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص تاثیرگذاری چهره‌ها در فرهنگ سازی گفت: هر کسی که در جامعه الگو باشد، رفتار فرد الگو تاثیر خود را می‌گذارد. ورزشکار، هنرمند، پیشکسوت، فوتبالیست، شمشیرباز، رئیس فدراسیون و همکار ما وقتی مسائل زیست محیطی را رعایت کند و در حفظ آب و خاک و توسه پایدار دخیل باشد، قطعاً طرفدارانی دارد و افرادی که به او علاقمند هستند، طبیعتاً همراه خواهد شد. حفظ محیط زیست و توسعه پایدار یک مسائل جمعی است و نمی‌تواند یک فرد به تنهایی محیط زیست را اصلاح کند، اما اگر کار جمعی باشد توفیقات بیشتر خواهد شد.

سیدمناف هاشمی در خصوص آخرین اقدامات در حوزه المپیک عنوان کرد: چهارده سهمیه تا به حال کسب کردیم. در رشته‌های تکواندو، وزنه‌برداری، کشتی، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری و بعضی رشته‌ها در تلاش هستند در رویدادهای بین‌المللی شرکت و کسب سهمیه کنند. امکانات پشتیبانی از لحاظ ثبت‌نام، بلیت، امکانات مرتبط با لباس و سایر اقدامات در دستور کار ما است و چیزی از برنامه عقب نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پاداش‌ها، پاداش ورزشکار در پای سکوی را اعلام کردیم و جلسات متعدد با روسای فدراسیون‌ها و کادرفنی داشتیم. حدود 16، 17 فدراسیون را پیش‌بینی کردیم کسب سهمیه کنند و حدود 10 رشته ما امید به مدال هستند. امید به مدال واقعی ما دو دسته هستند. سه رشته امید به مدال بالاتری هستند. بقیه جز گروه دوم هستند و گروه سوم نیز رشته‌هایی که کسب سهمیه می‌کنند و در المپیک شرکت می‌کنند، اما ما از آنها توقع مدال نداریم.