دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

هاوکینگ

هاوکینگ

وب‌گاه عصر ایران

وقت آن است که نهادها را برای گفتگو، گفتگو را برای کاهش تنش و توسعه ارتباطات بین الملل و رابطه بین المللی را برای توسعه و رفاه شهروندان و عبور از بحران ها باز تعریف کنیم.

خبرگزاری دانا

آیدان گیلن و گابریل بایرن بازیگران ایرلندی و ساندرین بونیر بازیگر فرانسوی در فیلمی که با تمرکز بر زندگی ساموئل بکت نویسنده مشهور ایرلندی ساخته می‌شود، نقش آفرینی می‌کنند.

وب‌گاه عصر ایران

این دانشمندان نشان داده اند که اجازه دادن به تاریخ‌های متعدد (یا به عبارتی آشناتر، خطوط زمانی موازی) می‌تواند برای پارادوکس‌هایی که فرضیه نوویکوف نمی‌تواند حل کند، پاسخ‌هایی بیابد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در پی انتشار فیلم راننده هتاک به مادر کودک مبتلا به اوتیسم دادستان تهران دستور بازداشت این فرد را صادر کرد.

خبرگزاری ایسنا

این پرسش که آیا ما در جهان تنها هستیم یا خیر برای دهه‌ها ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده است؛ با این وجود تلاش برای کشف حیات فرازمینی تاکنون بی‌نتیجه باقی مانده است. اکنون متخصصان می‌خواهند یک پیام رادیویی که حاوی موقعیت دقیق زمین است را به اعماق فضا ارسال کنند. به این امید که روزی توسط یک تمدن بیگانه دریافت و درک شود.

خبرگزاری ایسنا

دو نسخه خطی از کتاب‌های چارلز داروین که تقریبا بیست و یک سال پیش به سرقت رفته بود، در کتابخانه دانشگاه کمبریج پیدا شد.

خبرگزاری ایسنا

سیاهچاله‌ها همیشه مورد توجه دانشمندان بوده‌اند اما در مورد هم‌زاد نادیده گرفته شده‌ی آن‌ها یعنی "سفیدچاله‌ها" چه می‌دانیم؟

خبرگزاری دانا

وقتی علم از صورت حقیقی خود به یک‌سری نظام باور‌های ایستا تنزل پیدا کند و از طرفی حکمرانی به یک سازوکاری از ارتباطات و هژمونیک تنزل پیدا کند، این دو با هم به هم پیوند می‌خورند. کما اینکه می‌بینیم در ایران و در غرب هم آرام‌آرام این اتفاق افتاده است. یعنی ما با یک الیگارشی حکومتی و با یک سری از نخبگان قدرت هم در دانشگاه مواجه می‌باشیم، این دو طیف به راحتی به هم پیوند می‌خورند.

خبرگزاری ایسنا

دو سیاه‌چاله در حال چرخش به‌زودی در یک ادغام خشونت‌آمیز با هم برخورد خواهند کرد.

وب‌گاه عصر ایران

زمینه پژوهشی اصلی وی کیهان‌شناسی و گرانش کوانتومی است. از مهم‌ترین دستاوردهای وی مقاله‌ای است که به رابطه سیاه‌چاله‌ها و قانون‌های ترمودینامیک می‌پردازد.

خبرگزاری ایسنا

گوگل لوگوی خود را به مناسبت هشتادمین زادروز استیون هاوکینگ، فیزیکدان و دانشمند برجسته انگلیسی تغییر داد.

وب‌گاه عصر ایران

سیاه‌چاله‌های نخستین اگر وجود داشته باشند، می‌توانند بذرهایی باشند که همه ابرسیاه‌چاله‌ها از جمله سیاه‌چاله‌ای که در مرکز کهکشان راه شیری قرار دارد، از آنها تشکیل شده باشند.

خبرگزاری ایسنا

به نظر می‌رسد "استیون هاوکینگ" بار دیگر درست می‌گفته است، چرا که یک مدل جدید از کیهان در روزهای آغازینش نشان می‌دهد که سیاه‌چاله‌های نخستین پس از انفجار بزرگ (مه‌بانگ) شکل گرفته‌اند و می‌توانند ماده تاریک گریزانی باشند که توسط این فیزیکدان برجسته در سال 1974 نظریه‌سازی شد.