یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

هاوکینگ

هاوکینگ

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سردبیر پیشین مجله "نجوم" گفت: اینکه ارتباط دولت‌ها با موجودات فرازمینی چه خاصیتی برای دولت‌ها دارد که این ارتباط را به مدت چند ده سال فاش نکرده‌اند، غیر عادی به نظر می‌رسد.

وب‌گاه عصر ایران

ما یک سری اجرام آسمانی داریم که درخشان بودن آن‌ها همیشه موجب اشتباه خلبان‌ها شده. مثلا سیاره زهره در دوره ریاست جمهوری ریگان در اوج درخشندگی خودش بود و خلبان‌ها را کاملا به اشتباه می‌انداخت. در ایران هم بارها پافند خودمان در مواجهه با اشیاء درخشان آسمان، گزارش‌هایی را ثبت کرده مبنی بر اینکه با یک شیء پرنده ناشناس مواجه شدیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: استیون هاوکینگ فیزیکدان بزرگ معاصر در 15 ژوئن 2014 و در سال‌های پایان زندگی‌اش هشدار دادکه هوش مصنوعی می‌تواند به معنای پایان زندگی نسل بشر باشد وآن‌راخطری جدی خواندوگفت به‌نظر می‌رسد در نزاع بین انسان وهوش مصنوعی برتری از آن هوش مصنوعی باشدو می‌تواند به بدترین کابوس آینده انسان تبدیل شود.

وب‌گاه فرارو

ویلیام جیمز سیدیس که گفته می‌شود باهوش‌ترین فرد جهان بوده است، معیاری برای کودکان اعجوبه است. گزارش شده که او تنها در سن 18 ماهگی توانسته روزنامه بخواند، در سن 11 سالگی وارد دانشگاه هاروارد شود و در 16 سالگی فارغ التحصیل شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تست‌های آی کیو به هیچ وجه همه توانایی‌های ذهنی آدم‌ها را نمی‌سنجند اما به هر حال ممکن است کاشف از برخی توانایی‌های خاص باشند. در اینجا با نام‌ها و چهره‌هایی آشنا می‌شوید که در گذشته و زمان حال بالاترین ضرایب هوشی را داشته و دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: عضو سابق شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: مسأله حجاب را به جایی رسانده اند که حل کردن آن سخت شده است. فقط راه‌های ظریف، برخوردهای ملایم فرهنگی می‌تواند اثرگذار باشد. حجاب را با زور نمی توان تزریق کرد. رئیسی اقتصاددان‌های درجه اول را رها کرده است

وب‌گاه 55 آنلاین

می‌توانید تصور کنید در آینده‌ای نه‌چندان دور، چند دیپلمات در معیت روبات‌ها دور میز مذاکره نشسته‌اند و بر سر یک توافق بین‌المللی مشغول چانه‌زنی هستند؟ نمی‌توانید؟ پس اجازه بدهید این سناریوی به‌ظاهر نامحتمل را با روایت دیگری به واقعیت نزدیک کنیم.

وب‌گاه فرارو

نادری در نخستین سال پس از بازگشت به آمریکا به استخدام ناسا در آمد؛ جایی که آرزوی بسیاری از ایرانیان به ویژه کودکان و نوجوانان بود و حالا نادری با فعالیت در ناسا تبدیل به یک قهرمان برای آن‌ها شده بود؛ او در مدت 36 سال حضورش در ناسا سمت‌های مختلفی در زمینه‌های فنی و مدیریتی بر عهده گرفت.

وب‌گاه 55 آنلاین

اودیسه فضایی را به خاطر دارید؟ یا سری فیلم‌های ترمیناتور؟ در تمام این فیلم‌ها و سریال‌های علمی - تخیلی، برخی از شخصیت‌های داستان سیستم‌های هوشمند سرکشی بودند که ناگهان از کنترل خارج می‌شدند و از اطاعت سرپیچی می‌کردند. ا

وب‌گاه عصر ایران

هاوکینگ عمیقا امیدوار بود انسان از پس شناخت قوانین این جهان سه‌بعدی برآید. او معتقد بود یافته‌های کنونیِ "علم" دال بر این است که جهان بر اساس "شانس" آغاز شده؛ نظری که مخالفان قابل توجهی دارد. اگرچه بسیاری از این مخالفان چیزی از علم نمی‌دانند و صرفا عقاید اسلاف خود را به ارث برده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

فیلم و سریال‌های ژانر بیوگرافی، از ژانرهای دلنشین و بسیار پرطرفدار در دنیای تصویر است.

وب‌گاه خبر آنلاین

این‌گونه به نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌ها درمورد روزگاری که در نهایت کامپیوترها تصمیم می‌گیرند تا امور را به دست بگیرند، پایانی ندارد با این حال پژوهشی تازه از دانشگاه استنفورد توانایی‌های غیرقابل پیش‌بینی هوش مصنوعی را سراب می‌داند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در یک نسخه‌ی خطی مبحث ساده‌ای از نظریه‌های اینشتین ارائه شده است. در زمان انتشار این مقاله، فیزیک هسته‌ای با ظهور بمب اتمی در جنگ جهانی دوم در خط مقدم توجه عموم قرار گرفت. کار اینشتین به ارائه توضیحی منسجم از نظریه‌های او برای عموم کمک کرد.

وب‌گاه عصر ایران

بر فرض که آن ذره از "هیچ" پدید آمده باشد؛ آن همه جرم یا انرژیِ بی‌نهایت زیاد در دل آن ذره بی‌نهایت کوچک، چه بوده و از کجا نشأت گرفته است؟

وب‌گاه عصر ایران

علم در دهه 1980 امکان سفر در زمان را جدی گرفت. مثلا در سال 1990، ایگور نوویکوف، فیزیکدان روسی و کیپ تورن، فیزیکدان آمریکایی، در یک مقاله تحقیقاتی درباره «منحنی‌های زمان مانند بسته» با یکدیگر همکاری کردند. کاستا می‌گوید: «آنها در این کار نه تنها به مطالعه چگونگی ساخت یک ماشین زمان پرداختند، بلکه چگونگی کار آن را نیز بررسی کردند.»