چهارشنبه 16 خرداد 1403

هایکو ماس

هایکو ماس

خبرگزاری ایرنا

لندن - ایرنا - مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که رییس جمهوری منتخب آمریکا با تغییر مسیر به سمت آنچه او ارزش‌های بنیادین این کشور توصیف کرد، به سازوکارهای چندجانبه گرایی از جمله توافق هسته‌ای ایران بازگردد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه در مصاحبه ای، با اشاره به تغییر رئیس‌جمهوری در آمریکا، بر لزوم بازگشت این کشور به همکاری با اروپا بر سر توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا

هایمو ماس وزیر امور خارجه آلمان پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا را فرصتی جدید برای تعامل بیشتر اروپا و آمریکا در قبال برجام دانست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی آورد: برای بیش از هفتاد سال، روابط ایالات‌متحده و اروپا روابطی آهنین بود، روابطی که در ادبیات دیپلماتیک از آن به‌عنوان روابط «ترنس‌آتلانتیک» یا روابط دو سوی اقیانوس اطلس یاد می‌کنند که محور سیاست‌خارجی ایالات‌متحده، پس از جنگ جهانی دوم را تشکیل می‌داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آلمان‌ها در حالی از پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا استقبال‌کرده و به آغازی جدید در مناسبات خود با واشنگتن می‌اندیشند که در این مسیر با موانع زیادی روبرو هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرانجام پس از کشمکش‌ها و اعلام نتیجه انتخابات جنجال برانگیز آمریکا، سران و مقامات اروپایی از پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در برابر دونالد ترامپ استقبال کردند و بر همکاری با رییس جمهوری منتخب تاکید کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با اعلام پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مقامات آلمانی در مورد آغاز فصل جدیدی از مناسبات با واشنگتن و پایان جنگ تجاری دو سوی آتلانتیک ابراز امیدواری کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شکست "دونالد ترامپ" چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا را می توان سخت‌ترین شکست یک رئیس جمهوری مستقر در تاریخ آمریکا دانست؛ شکستی که حتی خود ترامپ تصورش را نمی کرد تا آنجا که پس از ناکام ماندن تقلاهایش برای کسب پیروزی، روزهای پس از برگزاری انتخابات را به روایت خبرنگاران در حالی که از مشاورانش ناامید بوده به تماشای تلویزیون، تماس های تلفنی و رفت و آمد میان دفاتر کاخ سفید...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اعلام پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا واکنش مقامات آلمان را به دنبال داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر تجارت فرانسه با استقبال تلویحی از احتمال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، معتقد است اگر این سیاستمدار دموکرات به کاخ سفید راه یابد، روابط پاریس - واشنگتن "قطعا بهبود خواهد یافت".

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در حالیکه نتیجه رقابت انتخابات ریاست جمهوری 2020 در آمریکا تقریبا مشخص شده، به صورت تلویحی گفت: دموکراسی درصورتی در این کشور کارایی دارد که بازندگان معقول بهتر از برندگان زیرک عمل کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواست به روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا اعتماد داشته‌باشند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ادعای «دونالد ترامپ» مبنی بر تقلب در شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، واکنش شدید شماری از سیاستمداران آلمانی را به دنبال داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر دفاع آلمان با بیان اینکه اوضاع در ایالات متحده بعد از انتخابات ریاست جمهوری ناپایدار و رو به وخامت است، ابراز نگرانی کرد که این وضعیت به بحرانی شدن آمریکا منجر شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه کشورش در اندیشه نوسازی مناسبات با دولت جدید آمریکا است، ابراز امیدواری‌کرد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به شکل آرام برگزار شود؛ موضوعی که می تواند حاکی از نگرانی آلمان نسبت به بروز خشونت و درگیری های احتمالی بعد از انتخابات درآمریکا باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه آلمان گفت صرفنظر از این‌که چه کسی پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود، برلین به دنبال مذاکره برای مناسبات جدید با واشنگتن است.