جمعه 8 تیر 1403

هجوم مهاجران به لهستان دردسر شد / مرز مشترک با بلاروس بسته می‌شود؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هجوم مهاجران به لهستان دردسر شد / مرز مشترک با بلاروس بسته می‌شود؟

وزیر خارجه لهستان از بررسی طرح بستن مرز مشترک این کشور با بلاروس، به بهانه مبارزه با ورود مهاجران خبر داد.

به گزارش راشاتودی، وزیر خارجه لهستان از احتمال بستن مرز مشترک با بلاروس به بهانه مبارزه با ورود مهاجران گفت. سخنگوی وزارت امور خارجه بلاروس درباره سخنان نیکول پاشینیان گفت: اگر کسی تصمیم گرفت با تصویر «یک دشمن خارجی» توجه را از مشکلات داخلی منحرف کند، این یک موضع «کوته‌فکرانه» است.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد که دولت ورشو قصد دارد به دلیل هجوم مهاجران از کشورهای خاورمیانه، مرزهای خود با بلاروس را به طور کامل ببندد.

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه ای تلویزیونی گفت که دولت در حال حاضر بر بررسی پیامدهای بستن مرزها بر اقتصاد و جوامع داخلی متمرکز است.

سیکورسکی یادآور شد که فنلاند مرزهای خود با روسیه را بسته است و این اقدام موجب کاهش جریان ورد پناهجویان به این کشور شده است. به گفته این مقام لهستان، هلسینکی نوامبر گذشته این اقدام را پس از ورود بیش از هزار و 300 مهاجر، عمدتاً از خاورمیانه و آفریقا، به فنلاند در پیش گرفت.

وزیر خارجه لهستان تاکید کرد که پس از بستن مرز با بلاروس، لوکاشنکو (رئیس جمهور بلاروس) تأثیرات ورود مهاجران را احساس می کند.

سیکورسکی مدعی شد که تشدید جریان ورود مهاجران به لهستان از ابتدای سال جاری، یک عملیات کاملاً کنترل شده از سوی سرویس های امنیتی روسیه و بلاروس است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.