دوشنبه 16 مهر 1403

هدفگذاری فراجا برای طرد 2میلیون از اتباع بیگانه تا پایان سال

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
هدفگذاری فراجا برای طرد 2میلیون از اتباع بیگانه تا پایان سال

سخنگوی امنیت ملی گفت: سردار رادان در دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد که فراجا در بحث اتباع بیگانه برنامه دارد تا امسال 2 میلیون نفر از اتباع غیرمجاز را از کشور طرد کند.

- اخبار سیاسی -

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به حضور اعضای این کمیسیون در ستاد فراجا به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: تعداد از اعضای کمیسیون امنیت ملی با هدف تجلیل از زحمات کارکنان این نیروی انتظامی با حضور در ستاد فراجا با فرمانده انتظامی کشور سردار رادان و جمعی از معاونین ایشان دیدار کردند.

وی افزود: در این دیدار ابتدا سردار رادان گزارشی از فعالیت‌ها، خدمات و برنامه های فراجا و همچنین رویکردهای این فرماندهی ارائه کرد. در همین رابطه سردار رادان تاکید کرد که پلیس به سمت هوشمند شدن در رابطه با خدمات اربعین پیش می‌رود. همچنین سردار رادان در بحث قاچاق کالا تصریح کرد که نیروی انتظامی 252 درصد رشد داشته است. علاوه بر این در بحث اتباع بیگانه اعلام کرد که فراجا برنامه دارد تا امسال 2 میلیون نفر از اتباع غیرمجاز را از کشور طرد کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: فرمانده انتظامی کشور همچنین در این دیدار بر روی این مسئله که نیازمند بازتعریف در موضوع امنیت و اجرای شیوه اجرای امنیت هستیم، تاکید کرد و مسئله استفاده از تکنولوژی در خدمات پلیس را نیز مورد اشاره قرار داد.

رضایی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز در این دیدار مطالبی را بیان کردند. از جمله محورهایی که اعضای کمیسیون به آن اشاره کردند لزوم ریشه‌یابی مشکلات و حل ریشه‌ای آن، نقش آفرینی دستگاه‌های اجرایی در موضوع امنیت و تاکید بر مبارزه با قاچاق کالا و لزوم احترام به قانون و پلیس و همچنین برخورد قاطع با قانون شکنان بود. علاوه بر این بر اهمیت برخورد با هرگونه تخلفات در درون مجموعه پلیس و حفظ اقتدار پلیس و رسیدگی به وضعیت معیشتی و تامین مسکن نیروهای فراجا تاکید کردند.