دوشنبه 9 مهر 1403

هرگونه کمبود اقلام بهداشتی در بازار قزوین قابل توجیه نیست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هرگونه کمبود اقلام بهداشتی در بازار قزوین قابل توجیه نیست

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: هرگونه کمبود اقلام بهداشتی در بازار قزوین مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده در پیک احتمالی شیوع دوباره بیماری کرونا قابل توجیه نیست.

منوچهر حبیبی روز یکشنبه در حاشیه ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر روزی با موج دوم شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم، آماده نبودن دستگاه‌های متولی در حوزه تولید و نظارت این بیماری کرونا غیرقابل توجیه بوده و کسی نمی‌تواند مدعی شود که غافلگیر شده است.

وی با بیان اینکه کمبود اقلام بهداشتی برای مردم پذیرفتنی نیست، اضافه کرد: هر دستگاهی باید آمادگی داشته باشد تا در پاییز و زمستان با مشکلات کرونا مواجه نشویم و ادارات نیز باید ماسک مورد نیاز مراجعه کنندگان به داخل محیط اداری را فراهم کنند.

حبیبی تاکید کرد: سلامت اتباع خارجی همچون هموطنان بسیار مهم است و این افراد باید تحت نظارت بهداشتی قرار گیرند که پیگیری این موضوع بر عهده اداره کل اتباع خارجی استانداری قزوین است.

این مسؤول با بیان اینکه افراد حاضر در هر نشست بیشتر از چهار نفر ملزم به زدن ماسک هستند، گفت: از همه دستگاه‌ها تقاضا داریم همایش‌های غیرضروری را برای حفظ سلامت مردم برگزار نکنند، مگر مراسمی که موضوع سلامت داشته باشد و بتواند برای مردم مفید فایده واقع شود.

حبیبی اظهار داشت: در آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا تصویب شد که علاوه بر مناطق سفید، مناطق با وضعیت زرد نیز از ابتدای تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نماز جمعه برگزار کنند که البته دانشگاه علوم پزشکی باید بر این موضوع نظارت کند تا افراد مهر و جانماز شخصی داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تصریح کرد: مهدکودک ها، برگزارکنندگان تورهای مسافرتی، کلاس‌های قرآن و آموزش‌های زبان خارجه از 24 خرداد ماه جاری با رعایت اصول بهداشتی مجاز هستند فعالیت خودشان را آغاز کنند که لازم است از همین حالا مقدمات بهداشتی مربوط به این امور لحاظ شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: سینماها فقط با 50 درصد ظرفیت می‌توانند از ابتدای تیرماه فعالیت کنند و برای اردوی راهیان نور نیز تاکنون تصمیمی در کشور اتخاذ نشده است.

وی یادآور شد: در خیلی از استان‌های گرم کشور که دمای آن بالای 40 درجه سانتی گراد است، کرونا همچنان باقی است و گرما هیچ اثری روی این بیماری ندارد، بنابراین باید همه موظف به رعایت مسائل بهداشتی باشند.

*س_برچسب‌ها_س*