چهارشنبه 28 شهریور 1403

هر سال 100 هتل؛ این تکلیف برنامه هفتم است

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
هر سال 100 هتل؛ این تکلیف برنامه هفتم است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برنامه هفتم تعهد داریم تعداد هتل‌ها را از هزار و 400 به هزار و 900 برسانیم و سالی یکصد هتل در کشور ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنکابن، سیدرضا صالحی‌امیری در همایش رویداد نود سالگی شهرستان تنکابن اظهار کرد: توسعه گردشگری نیازمند ایجاد جذابیت، رونق زیرساخت و حفظ امنیت است که خوشبختانه ایران و مازندران دارای جذابیت و مواهب الهی فراوان و هر نوع جذابیت گردشگری و باستانی است.

وی با بیان اینکه گردشگری معرفی یک فرهنگ است، افزود: مازندران دارای دریا، جنگل، فرهنگ، سنت، آداب و صنایع دستی فراوانی است که باید به بحث گردشگری دریایی هم در این استان توجه ویژه شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه گردشگری یک نمایش نیست، بلکه معرفی و احیای فرهنگ و تمدن یک اجتماع است، ادامه داد: گردشگری نمایش کانون قدرت نرم و مردمان با اخلاق و آداب رسوم جامعه ماست تا در مقابله با ایران هراسی دشمنان، قدرت نرم خود را به رخ جهانیان بکشیم.

وی گفت: شهر منطقه‌ای محدود با جمعیتی مشخص است و تمدن و هویت تاریخی لازم است برای جهانیان مردان، زنان و جوانان این مرزو بوم ترسیم شود. شهرستان تنکابن دیار تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی است. تمدن و تبار ایرانی در دنیا سرآمد است، جغرافیای ایران عزیز سرزمین رمزها و رازهاست، رسالت امروز ما معرفی تاریخ هویت و تمدن نسل جوان است. صالحی امیری اذعان کرد: 35 هزار اثر باستانی در کشور ثبت شد اما این سرزمین یک میلیون اثر در دل خود جای داد و هر نقطه از خاک این سرزمین را حفاری کنیم یک اثر و شناسنامه به نمایش گذاشته می‌شود و باید با رونق گردشگری به دنیا ثابت کنیم ایران کشوری امن است، مردمان ما احساس امنیت می‌کنند و حافظان امنیت هستند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: باور داشته باشیم دولت به تنهایی توانایی حل مسائل را ندارد و باید از بخش خصوصی و سرمایه گذار استقبال کنیم، تمام توان دولت پاسخگوی 20 درصد نیاز کشور است و باید سرمایه گذاران و بانک‌ها به کمک دولت بشتابند.

صالحی‌امیری مطرح کرد: در برنامه هفتم تعهد داریم تعداد هتل‌ها را از هزار و 400 به هزار و 900 برسانیم و سالی یکصد هتل در کشور ساخته شود. همچنین درآمد ارزی را از 224 میلیون یورو به 500 میلیون یورو برسانیم که این امر با کمک مردم، دولت و سرمایه گذاران محقق خواهد شد.