چهارشنبه 13 تیر 1403

هزینه پیش‌ثبت‌نام حج 140 میلیون تومان شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
هزینه پیش‌ثبت‌نام حج 140 میلیون تومان شد

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس سازمان حج و زیارت سیدعباس حسینی با حضور در یکی از برنامه‌های رسانه ملی با اشاره به آغاز ثبت‌نام حج تمتع از نیمه دی ماه اظهار داشت: محاسبه کامل قیمت حج هنوز انجام نشده است، این مبلغ با توجه به نرخ ارز تخصیصی و کیفیت خدمات، به نسبت حج گذشته تغییراتی خواهد داشت و چند درصدی به قیمت حج گذشته اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه است قیمتی که الان اعلام می‌کنیم کارشناسی نباشد، ولی درمرحله پیش ثبت‌نام کاروان‌ها، علی‌الحساب زائران باید 140 میلیون تومان بپردازند، ادامه داد: تاکنون سهمیه حج ایران برای سال 1403 حدود 82 هزار و 500 نفر تعیین شده است که البته مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با توجه به افزایش جمیعت کشور، در حال انجام است تا این سهمیه به مرز 89 هزار نفر برسد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره کاهش مدت زمان سفر حج تمتع نیز گفت: عربستان در این‌باره یک تعلیماتی دارد؛ کشور‌هایی که بیش از 30 هزار نفر جمعیت زائر دارند ملزم هستند سفری 30 روزه داشته باشند، از طرفی باید ظرفیت ناوگان هواپیمایی داخلی را درنظر گرفت. البته ما برای کاروان‌هایی که در روز‌های پایانی حج اعزام می‌شوند، زمان کوتاه‌تری را درنظر گرفته‌ایم. کوتاه شدن زمان حج تاثیری روی هزینه این سفر ندارد.

حسینی با اشاره به اینکه برای حج 1403، ودیعه‌گذاران در سه مرحله فراخوانده می‌شوند، گفت: نخست افرادی که تا 29 اسفند 1385 ودیعه‌گذاری کرده‌اند، در مرحله دوم ودیعه‌گذاران حج تا 31 اردیبهشت 1386 و در مرحله سوم ودیعه‌گذاران تا 31 تیرماه 1386 فراخوانده می‌شوند. سازمان حج و زیارت پیش از این در اطلاعیه پیش ثبت‌نام حج 1403 اعلام کرده بود که در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها، ودیعه‌گذاران حج تمتع تا اول مردادماه به صورت روزشمار تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها فراخوانده خواهند شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سازمان حج و زیارت

حج تمتع رئیس سازمان حج و زیارت سیدعباس حسینی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
هزینه پیش‌ثبت‌نام حج 140 میلیون تومان شد 2