جمعه 13 مهر 1403

هشدار برای احتکارکنندگان خودرو در استان سمنان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار برای احتکارکنندگان خودرو در استان سمنان

سمنان - ایرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار خودرو خبر داد و گفت: هر گونه احتکار و انباشت خودروی صفرکیلومتر در انبارها و پارکینگ‌ها جرم محسوب و با آن برخورد قانونی می‌شود.

علی تشنه دل روز سه شنبه در دومین نشست کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان سمنان افزود: به مالکان و مسوولان تمامی انبارها و پارکینگ های عمومی و مجتمع های تجاری و نمایشگاه‌داران و نمایندگی های فروش خودرو هشدار می دهیم که هرگونه اختصاص فضا برای احتکار و انبار خودرو جرم است و این افراد نیز شریک جرم در احتکار خودرو خواهند بود.

تشنه‌دل اضافه کرد: بازار خودرو زیر ذره‌بین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان رصد و پایش می شود.

وی در این نشست که برای بررسی عملکرد برخی اتحادیه های صنفی برگزار شد تصریح کرد: لازم است از پذیرش خودروهای بدون پلاک در این پارکینگ ها و انبارها خودداری شود، زیرا وجود و مشاهده خودروهای فاقد پلاک به عنوان احتکار تلقی می شود و به عنوان معاونت و شراکت در تخلف به مراجع تعزیری معرفی خواهند شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: این طرح نظارتی با توجه به شرایط حاکم بر بازار و ضرورت ساماندهی موضوعات مرتبط با خودرو در بازار به منظور صیانت از حقوق مصرف کنندگان و کاهش التهاب بازار و جلوگیری از انباشت خودروهای خریداری شده در استان اجرا می شود.

وی تاکید کرد: هرگونه تحویل خودرو به خریداران منوط به نصب پلاک بر روی خودرو است و نمایندگی ها از تحویل خودروی بدون پلاک و یا تحویل دستی پلاک به خریداران خودداری کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با دعوت از شهروندان استانی سمنان در اجرای این طرح نظارتی یادآور شد: مردم در صورت مشاهده انبار خودرو صفر کیلومتر و بدون پلاک در پارکینگ ها و حاشیه شهر مراتب را با شماره 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در میان بگذارند.

*س_برچسب‌ها_س*