یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

هشدار دیپلمات روس درباره درگیری مستقیم با ناتو

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
هشدار دیپلمات روس درباره درگیری مستقیم با ناتو

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، «دیمیتری پولیانسکی» معاون دفتر نمایندگی دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل شامگاه یکشنبه درباره درگیری مستقیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با کشورش هشدار داد.

پولیانسکی در صفحه توئیتر با بیان اینکه جنگ در اوکراین به جایی رسیده که می‌تواند به راحتی به یک درگیری تمام عیار بین روسیه و ناتو تبدیل شود، دخالت عمیق این ائتلاف در جنگ بین مسکو و کی‌یف را مقصر این مسئله دانست.

به نوشته وبگاه «راشاتودی»، وی در این‌باره گفت: «ما بارها هشدار داده‌ایم که وضعیت کاملاً خطرناک است و خطر بزرگ درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو وجود دارد. این ائتلاف به رهبری آمریکا، در حال حاضر به هر وسیله ممکن از نیروهای اوکراینی حمایت می‌کند و فقط نیروهایش را به طور مستقیم مستقر نکرده است».

این دیپلمات روس با بیان اینکه روسیه نشانه‌های زیادی مبنی بر وجود مربیان نظامی و مزدوران غربی در اوکراین را می‌بیند، به برخی پیام‌های عجیب درباره کشته شدن افسران و ژنرال‌های ناتو در این جنگ اشاره کرد.

طبق این گزارش، پولیانسکی ادامه داد: «وضعیت کنونی برای ارتش اوکراین بسیار بد است و کمک‌های غربی تنها نجات آنهاست. بسیاری از مردم در آمریکا و کشورهای دیگر شروع به درک این موضوع کرده‌اند که رژیم کی‌یف در حال شکست‌خوردن است».

به نوشته راشاتودی، حامیان غربی اوکراین معتقدند علی‌رغم ارسال بیش از 100 میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف، مستقیماً در درگیری با روسیه شرکت نمی‌کنند، اما مسکو بارها گفته که تداوم کمک‌های نظامی به این کشور ضمن طولانی‌تر کردن جنگ، خطر رویارویی مستقیم بین روسیه و ناتو را افزایش می‌دهد.

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به گزارش‌ها درباره احتمال ساخت تأسیسات تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی غرب در اوکراین، گفته بود که تمام آنها به هدف قانونی ارتش روسیه تبدیل می‌شوند.