شنبه 29 اردیبهشت 1403

هشدار سطح نارنجی برای اولین بارش پاییزی کردستان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
هشدار سطح نارنجی برای اولین بارش پاییزی کردستان

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کردستان اعلام کرد که با بارش باران در روزهای پنجشنبه و جمعه، موجب آبگرفتگی موقت معابر شهری به ویژه در مناطق غربی و شمال غربی استان می‌شود.

علی پناهی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین تحلیل نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد که بررسی مدل‌ها نشان دهنده آن است از فردا پنجشنبه تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده سامانه بارشی بطور متناوب آسمان استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود که این سامانه سبب بارش باران در اغلب نقاط استان به ویژه در نیمه غربی و شمالی می‌گردد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کردستان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی تصریح کرد: از اواخر وقت امروز چهارشنبه، بارش باران اغلب رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید به خصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه، موجب آبگرفتگی موقت معابر شهری به ویژه در مناطق غربی و شمال غربی استان می‌شود.

وی با اشاره به فراهم بودن شرایط تشکیل گردوغبار بر روی عراق و سوریه و کاهش کیفیت هوا در روزهای آینده عنوان کرد که طی 5 روز آینده دمای هوا بطور میانگین 6 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

پناهی عنوان کرد که با توجه به وضعیت هواشناسی، تسریع در انجام کشت پاییزه باقیمانده و تسریع در برداشت محصولات باغی و جالیزی و انتقال آن به انبار باید مورد توجه کشاورزان و باغداران استان باشد.

وی در پایان یادآور شد که هم استانی‌ها باید توجه به عدم صعود به ارتفاعات بخصوص در روزهای پنجشنبه تا شنبه را داشته باشند و خروجی آب‌های پشت بام را مورد بازدید قرار دهند.

انتهای پیام