دوشنبه 9 مهر 1403

هشدار | طوفانی جهنمی در راه است

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
هشدار | طوفانی جهنمی در راه است

سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای 8 استان از جمله تهران از احتمال طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه و سقوط سنگ در ارتفاعات خبر داد.

طوفان، تندباد و وزش باد شدید در راه تهران است. هشدار هواشناسی درباره طوفان تهران و تندباد، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در پایتخت و چند استان کشور، صادر شد. طوفان، وضعیت جوی خطرناک، تندباد و وزش باد شدید برای تهران پیش‌بینی شده است. بر اساس هشدارها و اطلاعیه‌های هواشناسی و مدیریت بحران، طوفان، خیزش گردوخاک و ریزگردها، هوای پایتخت را در وضعیت خطرناک قرار داده‌اند. اداره‌کل هواشناسی تهران با صدور چند اطلاعیه، نسبت به وقوع طوفان، وزش باد شدید و وضعیت قرمز هوا در پایتخت هشدار داد. سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید، طوفان، تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در تهران و چند استان کشور خبر داد.

هواشناسی تهران با صدور چند اطلاعیه، نسبت به وقوع طوفان و تشدید ناپایداری‌های جوی در تهران هشدار داد. بر اساس اطلاعیه‌ها و هشدارهای هواشناسی، تهران و چند استان کشور درگیر طوفان و تندباد می‌شوند.

هشدار به تهرانی‌ها؛ وزش باد شدید در راه است

از بعدازظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه (به ویژه در جنوب، غرب و ارتفاعات استان) در بعضی ساعات وزش باد شدید در نیمه جنوبی گاهی با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا (با احتمال نفوذ و گسترش گردوغبار انتقالی از غرب کشور و محدودیت دید) و در ارتفاعات استان گاهی وزش باد شدید موقتی، رگبار باران با احتمال رعدوبرق مورد انتظار می‌باشد.

مطابق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان تهران، از بعدازظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه در بعضی ساعات وزش باد شدید در نیمه جنوبی گاهی با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار می‌باشد.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان طی 5 روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات افزایش وزش باد گاهی همراه با ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از بعدازظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه (به ویژه در جنوب، غرب و ارتفاعات استان) در بعضی ساعات وزش باد شدید در نیمه جنوبی گاهی با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا (با احتمال نفوذ و گسترش گردوغبار انتقالی از غرب کشور و محدودیت دید) و در ارتفاعات استان گاهی وزش باد شدید موقتی، رگبار باران با احتمال رعدوبرق مورد انتظار می‌باشد.

شایان ذکر است امروز کاهش محسوس دما و روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است امروز تهران در گرم‌ترین ساعات روز دمای 32 درجه و در خنک‌ترین ساعات دمای 22 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند و پیشوا و ورامین با بیشینه دمای 35 درجه سانتی گراد گرمترین و آبعلی با بیشینه دمای 23 درجه سانتی گراد خنک‌ترین نقاط استان هستند.

منبع: ایسنا هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

هشدار | طوفانی جهنمی در راه است 2