شنبه 1 اردیبهشت 1403

هشدار عربستان در مورد تحریم روسیه

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
هشدار عربستان در مورد تحریم روسیه

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان هشدار داد، تحریم‌های غرب علیه روسیه ممکن است، در آینده به کمبود عرضه انرژی منجر شود.

عبدالعزیز در پاسخی به پرسشی مبنی بر اینکه چگونه اقدامات تجاری بر بازارهای انرژی تاثیر خواهد گذاشت، گفت: «تمامی تحریم‌ها، محدودیت‌ها، کمبود سرمایه‌گذاری به یک چیز پیچیده می‌رسد. آن چیز، کمبود عرضه تمامی انواع انرژی در زمانی که بیشترین نیاز به آنها وجود دارد، است.»

وزیر انرژی عربستان همچنین گفت عربستان در تلاش است تا گاز مایع به اوکراین ارسال کند. ال‌پی‌جی بیشتر به عنوان سوخت پخت و پز و برای گرمایش استفاده می‌شود.

اتحادیه اروپا مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه روسیه اعمال کرده که صادرات انرژی این کشور را کاهش داده است. سایر کشورهای غربی نیز تحریم‌هایی اعمال کرده‌اند، زیرا به دنبال محدود کردن درآمدهای مسکو هستند.

این مقام سعودی گفت، مهم ترین درسی که از نوسانات بازار انرژی در سال 2022 گرفته شده، این است که باقی جهان باید به اوپک پلاس اعتماد کنند.

وی افزود: «ما کشورهای مسئولیت‌پذیری هستیم که موضوعات مربوط به انرژی و بازارهای نفتی در مجموع در نظر می‌گیریم و خود را درگیر موضوعات سیاسی نمی‌کنیم.»

اوپک پلاس، گروه متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام و سایر تولیدکنندگان نفت نظیر روسیه، سال گذشته تصمیم گرفتند تا به منظور حمایت از بازار، از ماه نوامبر تا پایان سال 2023 تولید خود را 2 میلیون بشکه در روز حدود 2 درصد از تقاضا در جهان کاهش دهند.

این گروه چهارشنبه گذشته نیز نشست داشت و بر ادامه این تصمیم تاکید کرد.

سخنگوی کاخ کرملین نیز گفته بود، تحریم‌های اتحادیه اروپا بر محصولات نفتی پالایش شده روسیه که از روز یک شنبه اجرایی شد، توازن بازارهای انرژی را بیش از پیش بر هم خواهد زد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

عربستان سعودی

روسیه

تحریم این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
هشدار عربستان در مورد تحریم روسیه 2
هشدار عربستان در مورد تحریم روسیه 3