جمعه 13 مهر 1403

هشدار فرماندار نسبت به تردد و توقف در حریم رودخانه‌های نکاء

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار فرماندار نسبت به تردد و توقف در حریم رودخانه‌های نکاء

ساری - ایرنا - فرماندار نکاء گفت: با توجه به اخطاریه مدیریت بحران و سازمان هواشناسی استان در خصوص بارش باران، شهروندان و بومیان نکاء از تردد و بیتوته کردن درحاشیه رودخانه‌ها به خاطر احتمال جاری شدن سیل خودداری کنند.

عبدالجواد توحیدی مقدم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ساکنان حاشیه رودخانه های شهرستان خواست تا نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی گفت: تمام نیروهای امدادی، راهداری، پلیس راه و راهور شهرستان با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر افزایش شدت بارندگی ها در منطقه، تمهیدات لازم جهت رویارویی با هرگونه حوادث احتمالی اتخاذ کنند.

توحیدی مقدم با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در محورهای کوهستانی افزود: توصیه می شود همشهریان هنگام تردد در مناطق پرخطر و کوهستانی جوانب احتیاط را رعایت، از اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها و حاشیه مسیل ها خودداری کنند.

فرماندار نکا همچنین به پیمانکاران و کارکنان پروژه های بستر رودخانه توصیه کرد تا با رعایت جوانب احتیاط، ماشین آلات و تجهیزات کارگاهی خود را به خارج از بستر رودخانه منتقل کنند.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط دامداران و تردد وسائط نقلیه در منطقه کوهستانی نکاء، گفت: دامداران از چرای دام در بستر و حاشیه رودخانه ها جلوگیری و همچنین مردم جهت احتیاط هنگام بارندگی از توقف و پارک کردن خودروهای خود در مسیر کانال های مسیر سیلاب و مسیل های رودخانه خودداری کنند.

توحیدی مقدم تصریح کرد: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان مازندران مبنی بر بارش باران، جاری شدن روان آب های سطحی، رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ارتفاعات، لزوم رعایت نکات ایمنی ضروری و مهم است.

فرماندار نکاء همچنین با اشاره به شدت شیوع ویروس کرونا در کشور، توصیه کرد: با توجه به شرایط بحرانی کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع و قطع زنجیره این ویروس منحوس، شایسته است تا سفید شدن وضعیت دستورالعمل‌های بهداشتی که از جمله آنها قرنطینه خانگی است، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

*س_برچسب‌ها_س*