سه‌شنبه 10 مهر 1403

هشدار مهم به ساکنان البرز | سامانه بارشی تندری، سرما و طوفان در راه است

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
هشدار مهم به ساکنان البرز | سامانه بارشی تندری، سرما و طوفان در راه است

مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به ورود سامانه بارشی تندری به استان، نسبت به طوفان، وزش باد شدید و کاهش دمای هوا هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی البرز از احتمال بارش پراکنده باران در اکثر مناطق استان طی سه روز آینده خبر داد.

آرش بهاروند احمدی، مدیرکل هواشناسی البرز اظهار کرد: امروز سه‌شنبه (22 فروردین ماه 1402)، آسمان البرز، نیمه ابری تا ابری گزارش شده است و احتمال بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست. بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد این وضعیت تا پایان هفته ادامه دارد.

بهاروند احمدی توضیح داد: طی این مدت شاهد وزش شدید باد، افزایش گرد و غبار و رعد و برق در اکثر مناطق استان هستیم.

این مسئول اضافه کرد: طی سه روز آینده میانگین بیشینه دما در استان به 27 و کمینه آن نیز به 17 درجه بالای صفر می‌رسد.

بهاروند احمدی گفت: البته از اواخر روز جمعه شاهد کاهش محسوس دما در استان هستیم به طوری که دمای هوا در مناطق مختلف بین 5 تا 10 درجه کاهش می یابد.

هشدار هواشناسی البرز درباره فعالیت سامانه بارشی تندری

مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار هواشناسی سطح نارنجی گفت: احتمال ریزش سنگ و کاهش دید در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی وجود دارد.

آرش بهارونداحمدی، مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار هواشناسی سطح نارنجی اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی تندری و سرد از چهارشنبه عصر تا جمعه عصر در منطقه البرز مرکزی است.

او ادامه داد: به موجب آن رگبار ساعتی و شدید باران و رعد و برق، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک، تگرگ، کاهش دما در حدود 6 تا 8 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی البرز متذکر شد: احتمال آبگرفتگی موقت معابر و اختلال تردد، لغزندگی سطح جاده و ریزش سنگ و کاهش دید در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، شکسته شدن شاخه‌های درختان و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی سست و خسارات ناشی از رخداد تگرگ وجود دارد.

منبع: ایسنا هم اکنون دیگران می خوانند 22 فروردین 1402 - 12:37

بیشتر بخوانید

هشدار مهم به ساکنان البرز | سامانه بارشی تندری، سرما و طوفان در راه است 2