جمعه 13 مهر 1403

هشدار هواشناسی همدان نسبت به بارش شدید باران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار هواشناسی همدان نسبت به بارش شدید باران

همدان - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی همدان نسبت به بارش شدید باران از امروز دوشنبه به مدت 2 روز در این استان هشدار داد.

محمد حسن باقری شکیب روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های هواشناسی از امروز سامانه بارشی قدرتمندی استان همدان را تحت تاثیر قرار می دهد و به تناوب تا اواخر هفته جاری در برخی از ساعات بارش و رگبار شدید باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد و در نقاط مستعد ریزش برف پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: بارش ها تا روز چهارشنبه جاری ادامه دارد که با ورود این سامانه بارشی احتمال خسارت رعد و برق، تگرگ، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیرها در برخی از نقاط استان همدان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان اظهار داشت: در هنگام بارش، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی شهرهای استان همدان وجود دارد و لازم است هم استانی ها از تردد در مسیر و حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

باقری شکیب پیش بینی کرد: مجموع بارش ها در جنوب استان به 100 میلیمتر و در شمال استان و شهرستان همدان به 40 تا 50 میلیمتر برسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با بیان اینکه صبح چهارشنبه برف بیشتر نقاط همدان را سفید پوش می کند افزود: بیشترین میزان بارندگی را در مناطق جنوبی استان شامل نهاوند، ملایر، تویسرکان و مقداری اسدآباد خواهیم داشت

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.

*س_برچسب‌ها_س*