جمعه 30 شهریور 1403

هشدار پلیس فتا به مشتریان آنلاین‌شاپ‌ها / این کار را انجام ندهید

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
هشدار پلیس فتا به مشتریان آنلاین‌شاپ‌ها / این کار را انجام ندهید

اقتصادنیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا گفت: شهروندان در خرید آنلاین به هیچ عنوان قبل از اطمینان از اصالت فروشنده، مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت نکنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرگرد جواد مختاررضایی با اشاره به شگرد‌های رایج مجرمان سایبری، گفت: ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده با عناوین فریبنده مانند سامانه ثنا، کمک معیشتی دولت، یارانه معیشتی و ایجاد صفحات جعلی، یکی از شگرد‌های کلاهبرداران است.

وی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان به هیچ عنوان روی لینک‌های ناشناخته کلیک نکنند و اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با بیان اینکه میزان کلاهبرداری‌های سایبری در حوزه خرید و فروش آنلاین، در ایام تعطیلات افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: مجرمان سایبری با استفاده از روش‌های مختلفی مانند ایجاد صفحات جعلی و درخواست پرداخت بیعانه، اقدام به کلاهبرداری از خریداران می‌کنند، بنابراین از مردم می‌خواهیم تا قبل از انجام هرگونه معامله، دقت لازم را داشته باشند.

مختاررضایی با تاکید بر اینکه یکی از شایع‌ترین روش‌های کلاهبرداری در خرید‌های آنلاین، درخواست پرداخت بیعانه قبل از تحویل کالا است، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان قبل از اطمینان از اصالت فروشنده و کالا، مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت نکنند. همچنین برای خرید کالا از فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی استفاده کنند.

وی افزود: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه کلاهبرداری سایبری، حتی در مواقع تعطیلی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی fata.gov.ir یا شماره تلفن 096380 به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید