دوشنبه 9 مهر 1403

هفته سوم مسابقات اسب دوانی آق قلا برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هفته سوم مسابقات اسب دوانی آق قلا برگزار شد

گرگان - ایرنا - هفته سوم مسابقات اسب‌دوانی شهرستان آق قلا با رقابت 49 راس اسب از نژاد دوخون، تروبرد و ترکمن در 6 دور و مسافت‌های هزار و هزار و 200 متری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا اولین جمعه پاییزی امسال مجموعه سوارکاری آق قلا میزبان برگزاری هفته سوم کورس اسب دوانی بود که با وجود ثبت نام 57 اسب به صلاحدید دامپزشک میدان 8 راس از قرار گرفتن در دپار (جعبه فلزی آغاز کورس) منع شدند.

در کورس اول که به مسافت 1200 متر برگزار شد، یاسر جرجانی با اسب یلکین امید به قهرمانی دست یافت. عبدالحلیم قبادی با اسب شرین بولت در کورس دوم زودتر از سایرین به خط پایان رسید و در سومین دور مسابقات نیز محمد امین ایری با اسب نایکوئیست قهرمان شد.

در دور چهارم فیض الله رجال با اسب دازپرنس به مقام نخست دست یافت و نور محمد بهادر در دور پنجم با اسب ون نیم قهرمان شد؛ همچنین در دور ششم و پایانی آق اویلی بشگرد با اسب بن باراد زودتر از سایرین خط پایان را پشت سر گذاشت. در پایان این هفته از مسابقات اسب دوانی آق قلا و در مجموع 6 کورس مبلغ 885 میلیون و 750 هزار ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران برتر اهدا شد.

مسابقات اسب‌دوانی استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن علاقمندان زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری می‌کشاند هرچند امسال کرونا این فرصت را از آنان گرفته است چراکه بدون حضور تماشاچی برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س*